Nieuwe tools topic

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Ik zag op de website van MZS dat ze de prijs hebben bijgesteld van 2014,57 naar 212,60 euro. Was dus niet een gevalletje van de komma verkeerd.
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Onder andere bij MZS. Merk Silverline 100 x 915, korrel 80, 5 stuks voor 11,22 euro.
En nu het curieuze: dezelfde banden via Bol.com, ook van MZS maar dan voor de prijs van 21,22 euro.
Tel uit je winst.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Is dat papier wat in orde?
Want ik heb gewoon schuurpapier van Silverline, maar de kwaliteit is echt niet goed.

Vandaag mijn Glubot en mijn Babybot toegekregen.
Die laatste is wel een pak kleiner dan ik had verwacht :D
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
De banden zijn niet van papier maar van textiel waarin hars is verwerkt voor de stevigheid.
De Scheppach bevalt overigens prima, heel stabiel. Ik had bij andere merken gezien dat deze na het aanzetten zo trilden dat je ze met lijmklemmen moest fixeren. Bij de Scheppach hoeft dat niet, weinig trillingen.
De 350 W motor is sterk genoeg voor het hout dat ik er mee geschuurd heb en het metaal dat ik ontbraamd heb.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
En ik bijvoorbeeld, ben je dankbaar Jefmen. Want ik zal dan wel niet van deze tijd zijn, maar heb ook alleen mobiel internet met een bitjes-quotum.

Andere optie is glasvezel, maar als je weet wat dat kost snap je dat ik die vent de deur uitgejaagd heb die handtekeningen kwam ophalen om het aan te leggen....
 

Nick18

Actieve deelnemer
17 jun 2013
165
15
Hebben jullie nooit van browser caching gehoord? :D
Dezelfde plaatjes (en andere "dingen") worden maar één keer opgehaald, ja dat is van deze tijd :p
 
Laatst bewerkt:

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Browsercaching werkt ook maar tot op bepaalde hoogte. Als iemand op pagina 7 een quote met plaatjes uit pagina 5 opneemt en je springt bij een forumbezoek direct naar de laatste pagina/het eerste ongelezen onderwerp op pagina 7 dan zitten die plaatsjes mogelijk/waarschijnlijk niet meer in je cache.

Los van dat maakt het herhalen van hele berichten de zaak niet leesbaarder, integendeel. Als je op een specifiek aspect van een post wilt ingaan, neem dan na het aanklikken van de "-knop (Antwoord met citaat) dan ook even de moeite die quote zodanig op te schonen dat alleen het deel waarop je reageert blijft staan. Dat is niet meer dan netjes en fatsoenlijk (netiquette).
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Als je op een specifiek aspect van een post wilt ingaan, neem dan na het aanklikken van de "-knop (Antwoord met citaat) dan ook even de moeite die quote zodanig op te schonen dat alleen het deel waarop je reageert blijft staan. Dat is niet meer dan netjes en fatsoenlijk (netiquette).

Volledig eensch!
 
Niet echt elektrisch gereedschap maar toch.
Net een nieuw motorzaagje gaan ophalen.
Ik werkte veel met de MS 361(achterste) en de tophandle maar de tophandle was eigenlijk soms net te zwak en de MS 361 is gewoon veel te zwaar voor klein werk.
Dus dan maar een MS 180 erbij die ook nog eens geweldig was afgeprijsd.
Ideaal voor het rondzagen van blokken hout voor op de draaibank en tevens perfect voor het kleinzagen van brandhout


14666264_1154410198013097_9012684741336005730_n.jpg
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik heb woensdag een Veritas MKII honig system besteld,

Veritas MKII Honig system (358 x 287).jpg

en vandaag al ontvangen een hulpstuk om beitels te slijpen.

Een DMD New design Diamond sharpening stone van mijn vriend alie(xpress) is al onderweg.

Daarna eens proberen of ik dan eindelijk mijn beitels mooi scherp kan krijgen.

Mvg, :).
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik heb 'm ook, geweldig hulpmiddel.
Eerst op diamant 400 en 1000 en dan op Japanse waterstenen van Eden (Knivesandtools) tot 5000. Scheermessen worden het en door deze jig exact reproduceerbaar.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Mijn nieuwe speelgoed is ook binnen.

IMG_3007_zpsrdjonuhb.jpg


IMG_3010_zpshuvahx0z.jpg


IMG_3009_zpsxdttbqpl.jpg


IMG_3008_zpsxk4suj68.jpg


U ziet:
  • Lie Nielsen #62 Low Angle jack Plane
  • Veritas Straight Edge
  • Veritas bench dogs
  • Festool PS 300 decoupeerzaag

Ik heb ook nog een Veritas Plane Stop en een extra schaafbeitel voor de LN gekocht en realiseer mij nu dat deze niet op de foto staan.

Daarnaast nog van Ali uit China:

IMG_3004_zpshdrtlwsv.jpg


IMG_3005_zpssluhy3or.jpg




Ik moet de Lie Nielsen natuurlijk kunnen slijpen....
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Niet echt elektrisch gereedschap maar toch.
Net een nieuw motorzaagje gaan ophalen.
Ik werkte veel met de MS 361(achterste) en de tophandle maar de tophandle was eigenlijk soms net te zwak en de MS 361 is gewoon veel te zwaar voor klein werk.
Dus dan maar een MS 180 erbij die ook nog eens geweldig was afgeprijsd.
Ideaal voor het rondzagen van blokken hout voor op de draaibank en tevens perfect voor het kleinzagen van brandhout


Bekijk bijlage 53729

Welke tophandle had je dan?want ik weet zeker dat de tophandle meer power heeft als de ms 180 en ook veel veler in het gas is, mits je natuurlijk de ms 150t had maar dat is ook een snoeizaag.

IMG_6201.jpg

hier een paar van mijn speelgoedjes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.