Nieuwe tools topic

vanhaag

Actieve deelnemer
5 jul 2016
34
0
Mijn nieuwe aanwinst van marktplaats:eek:, fijne zaag. Nu enkel nog op zoek naar betere zaagbladen, iemand misschien tips welke aan te schaffen?

IMG_0468.jpg

Hoe krijg ik overigens de foto gedraaid ?
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Het is wel nieuw gereedschap maar het heeft niets met houtbewerking te maken.
https://www.homedepot.com/p/Makita-7-5-Amp-4-1-2-in-Paddle-Switch-Angle-Grinder-9557PB/100594819

Aan de voorzijde van ons huis hebben we een front porch, zoals veel huizen hier. Vanaf de straat gaan er 5 betonnen treden omhoog. Volgens voorschrift (International Building Code) moet er dan langs minstens één zijde een leuning aangebracht zijn. Na jaren trouwe dienst zijn de staanders zo ver doorgeroest dat er geen ondersteuning bij het traplopen van verwacht kan worden. Er zijn twee houders van aluminium aan het beton vast gemaakt en hier gaan de stalen staanders in. Er tussen in wordt dan een traliewerk met leuning aangebracht. Het was dus te verwachten dat door de galvanische corrosie (twee verschillende metalen en vocht) er iets kapot moest gaan.
Ik had al een tijdje m'n oog laten vallen op een haakse slijper en wist zelfs al wat te kiezen maar ik wachtte tot ik het nodig had. Ik koos voor Makita omdat dit merk me nog nooit in de steek heeft gelaten. Het is geen hoogstaande technologie maar in mijn ogen een degelijk merk. En een 4 1/2" uitvoering legt lekker licht in de hand. Het afslijpen van de voeten en het nabewerken van het traliewerk ging fluitend.

P1010448q.jpg

P1010455q.jpg

P1010457q.jpg
 
Laatst bewerkt:

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Niks mee .. ook vrijgoedkoop precies in USA .. ( wel vreemd dat je idd voor makita gaat .. dacht dat je in VS vooral Milwaukee of Dewalt ziet ? )
Ook wel grappig dat ze in VS Spreken van 7,5AMP .. en europa meer in watt op powertools .. hier zou deze een 900 watt slijptool heten .. ( en slechts de helft van Amperes nodig hebben op 230 volt )

Ik heb onlangs ook nieuwere accu-slijptool gekocht ..

https://www.passiontec.de/bosch-gws-18v-125-sc-professional-2x-procore-18v-7ah-akku.html

Gezien ik veel Bosch spul op 18V reeds heb .. logisch dat ik niet van merk verander ..

Op zich tevreden van ( gebruik vooral om ventilatie buizen / draadeinden / dun plaatmateriaal etc .. kleinere dingen dus ) .
Ook al getest om lasnaden op te kuisen ..gaat prima maar wreet wel batterijen .. voor zo een dingen grijp ik toch liever naar het 230v broertje :)

Wat ik vooral leuk vind aan deze slijptool is hert enorm snelle stoppen bij uizetten .. en ook sensor die bij een absuurske beweging te machine uitschakeld ..
En de 3 snelheden ook soms handig .. bluetooth zit er ook op maar das meer een gadget :)
https://www.youtube.com/watch?v=r6YXcVy41Sw
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Ik heb voor Makita gekozen omdat ik daar al vele jaren goede ervaringen mee heb. Bijvoorbeeld een accu-boormachine die ik omstreeks 1985 kocht en me tot aan de verhuizing in 2012 naar Amerika goede diensten heeft bewezen. Ik heb er één nieuwe accu voor moeten kopen in al die jaren. Van DeWalt heb ik teveel wisselvallige verhalen gehoord om er veel vertrouwen in te hebben. De Milwaukee heb ik wel even in de hand gehad maar die was bij dezelfde capaciteit een kilo zwaarder en lag minder prettig in de hand. Ik heb verder niets van Milwaukee zodat deze machine voor mij afviel.
Voor jouw accu slijper koop ik vier Makita's met een snoer. ;) Maar die Bosch is wel een mooie machine.
 

chilltuup

Actieve deelnemer
25 mei 2018
109
29
Kerkrade
Vanochtend dit dingetje ontvangen:
71PQOxzn3TL._SL1500_.jpg


Kosten €33: https://www.amazon.de/gp/product/B074GL233G/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Ik moet hem nog uittesten. Eerste indruk, klein, zwaar, robuust. Ik wilde eigenlijk voor de paar gaten per jaar die ik boor niet te veel uitgeven en dacht, ga gewoon eens ervan uit dat Amazon's aanbevelingen kloppen en goede koopjes zijn. Zal hier eens wat gaan boren. Heb deze eigenlijk gekocht omdat ik op termijn wat meer van hun wil kopen, mits dit goed uitpakt.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
vorig jaar had ik mezelf getrakteerd op HET George Nakashima boek (die ik te koop ga aanbieden)
George.jpg
en vandaag lag HET Sam Maloof boek in de brievenbus
Sam.jpg
veel lees- en kijkplezier
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Mes lukte in 1 keer..een beitel werd wat moeillijker uiteindelijk bij een tweede vouw werd hij prachtig scherp. Zoals met alles is het een leerproces.
 
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
He Werkbank bedoel je Bosch prof slijpschijf 125 mm carbide multi wiel ik kan redelijk goed duits dus kon het zo een op een vertalen :) wel makkelijke schijf moet ik zeggen maar goed aan de prijs

@Erik van Voorst, mooi spul he, heb zelf de hbm clone maar messen en beitels worden vlijmscherp. Heb de hele toolkit van tormek erbij aangeschaft en ook mijn scharen zijn weer bijzonder scherp.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.