Nieuwe tools topic

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
De laatste dagen heb ik voor het eerst met mijn Earlex HV5500 HVLP gewerkt. Ik had nog nooit verf gespoten en ik moet zeggen dat het eerst tegen viel. Dat was een combinatie van onervarenheid, de verkeerde (veel te dikke) verf en te lage temperaturen. Maar ik moet zeggen dat het nu een heel stuk beter gaat. Het is nog niet perfect, maar voor nu goed genoeg. Ik ben begonnen met het spuiten van 2 karretjes voor mijn lintzaag en kolomboor. Die komen in mijn garage en hoeven niet perfect te zijn en daarmee een goede testcase.
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Laatst een heel handig schietlood gekocht,deze download tajima.jpg
Je kan hem aan een schroefkopje, magneet of een pin die je in het hout moet drukken ophangen.
Als je aan het lood trek komt het touw eruit en rolt vanzelf weer in.
Het lood hangt 25 mm van de wand af en kunt daarna makkelijk meten naar het touw of de scherpe punt.
Ik heb ook een digitaal waterpas van Sola maar ik ben hier toch ook wel erg blij mee en zuiverder kan niet!
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Vandaag opgehaald voor 375, Hegner SE multicut met toerental regelaar advertentie zei hegner mc 2 se maar dat staat helaas niet op plaatje. Geen idee of dat op type plaatje aangeven?. Gelijk maar nieuwe stekker erop gezet want de aangegoten stekker liet beetje los. De ouwe trouwe ferm moet nu het veld ruimen. Die gaat denk ik weg gegeven worden aan de kinderboerderij in Leiden als de werkplaats in oude ade het niet wil.

WP_20171125_17_16_06_Pro.jpg
 
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Denk het niet. Was erfstuk van me pa. Maar de hegner werkt wel stukken beter. Edit: Nog even contact gehad met verkoper hij meld dat het een MC 2 SE betreft dus ik geloof het verder wel. Een eenvoudig puzzeltje gezaagd door 30mm hout heen en gaat als een trein. Hele verbetering t.o.v. de ferm. Zaagjes en sleutel zijn besteld. Als iemand goedkoop adres voor zaagjes weet houd ik me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Eindelijk een fatsoenlijke decoupeerzaag gekocht. Fein ASTe638. Tweedehands voor 170 euro.

fein.jpg
De mijne mist een paar likjes verf op het zwarte gedeelte, maar het is een verademing tov mn vorige Topcraft. Nu alleen nog een paar van die splinterbeschermers op zien te snorren.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Kwam op marktplaats deze buitenkans bij mij in de buurt tegen.
Heb de adverteerder onmiddelijk een bericht gestuurd en vandaag opgehaald.
Een Airpress K200-450. Heb ik de rest van mijn leven plezier van!

Airpress200-450.jpg

Groet,
Jan
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Dat ziet eruit als 200 ltr tank met krachtstroom? had me ouwe heer vroeger ook. Heb te weinig ruimte en geen krachtstroom anders waren veel van zijn spullen naar mij gegaan. Hier ga je ook veel plezier aan beleven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.