Nieuwe tools topic

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Mooie aankoop Richie. Het is met elk stuk gereedschap altijd een vraag hoelang iets het uit houd. Sommige dingen gaan tot na je dood nog door en andere sterven een akelige dood na aantal weken.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Sinds gisteren de trotse bezitter van een Mafell LNF 20 lamellenfrees. Weliswaar niet nieuw, maar nauwelijks gebruikt.

Mafell lamellenfrees.jpg
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Plannen genoeg. Veel met plaatmateriaal. Maar toen ik bedacht hoe makkelijk ik nu even wat lades kan maken om de zooi in mijn schuur wat op te ruimen, werd ik al helemaal gelukkig. Ik was van plan om met een bovenfrees en mallen aan de gang te gaan, maar dit gaat zo veel sneller werken, dat ik nu al niet meer kan voorstellen dat ik ooit dacht zonder te kunnen.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Klinkt goed! Ik zit ook al jaren te denken over een lamellenfrees of een Domino. Misschien moet het er toch eens van komen, want ik zie dezelfde voordelen als dat jij ziet. :)
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Niet echt electrisch, maar ik wil deze aanwinst toch hier delen:

20190523_065743.jpg

Een Starrett combinatiehaak en een automatische centerpons. Ik was al tijden aan het kijken en kwijlen, maar ik kon me niet over de prijzen heenzetten. Maar recent heb ik Amazon.de ontdekt en daar vond ik de set in inches voor €90,-. En een metrische liniaal voor €45,-, dat vond ik nog wel te doen! Ik ben er alleen nog niet uit of dat ik toch de satijnen liniaal had moeten nemen i.p.v. de standaard. :)

Helaas heeft Amazon de prijs met bijna €100,- verhoogt sinds mijn aankoop...
 
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Die automatische center pons haal je in de slechtere zaken voor 2 a 3 euro (denk aan action) en werken net zo goed. Vind dat zwarte kleurtje wel kicken trouwens. Als die weigert omdraaien en met klap op hout laten neerkomen. Schiet de pons weer los.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Nou, Ik denk toch dat alle waar naar z'n geld is. Nu zal het niet 1 op 1 zijn , maar een van een paar euro zal niet gelijk zijn aan 1 van 30 euro.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Fundamenteel vast niet. Lamello heeft een haaks hulpstuk wat je eventueel er nog onder de zool kunt zetten om haaks op de rand van een plaat te frezen. Maar dat lijkt me niet echt nodig. De nieuwere mafell’s hebben nog een zwarte kap, maar ik weet niet wat daar de functie van is.
 

WR1944

Oud hout
De Domino heeft een eender haaks hulpstuk om haaks op een plaat te frezen. Als je midden op een plaat freest heb je bij een opgeklapte geleider weinig aan dat hulpstuk. Als je echter op de rand van een plaat freest is het echter essentieel. Bij m'n eerste Domino werd dit niet meegeleverd en moest je het van derden kopen. Bij m'n tweede Domino in de USA zat het hulpstuk er wel bij. Ik zou niet meer zonder kunnen.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Bij een Mafell deuvelaar zit het er ook bij. Maar lamellen zijn wel iets flexibel om een kleine scheefstaand op te vangen.
 

pietjeekes

Actieve deelnemer
1 mei 2016
133
6
Berlaar-Heikant BE
ik zal ook nog eens iets posten. Na een hele poos geen tijd meer hebben (werk, kinderen,...) is het sinds kort terug beginnen kriebelen. Dus ben ik vanaf nu de trotse eigenaar van een DW745 en het onderstel hiervoor. Is wel handig als het mooi weer is en ik buiten kan klussen.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Welk blad kunnen jullie mij aanraden. Ben aan het overwegen om 1 van ecotools te nemen.

Ik vind het verschil in prijs toch niet zo groot industrieel 315 X 30 T24 38€ verzending België 10€
Ik heb een Makita gekocht zelfde voor 50€ zit toch niet veel verschil in hé!!!
 

pietjeekes

Actieve deelnemer
1 mei 2016
133
6
Berlaar-Heikant BE
Ik vind het verschil in prijs toch niet zo groot industrieel 315 X 30 T24 38€ verzending België 10€
Ik heb een Makita gekocht zelfde voor 50€ zit toch niet veel verschil in hé!!!
Op de dewalt past een blad van 250 en dan viind ik dat wel de moeite. Ik bestel dan ook altijd voor mijn schoonvader een goedkoop blad van 305 mee voor zijn brandhout. Dan valt die verzendkosten mee hoor
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Er zit wel geen snoertje aan maar hierna kan je het hout mooi bewerken om er iets van te maken of in de kachel te donderen.

Roughneck pallet sloper
IMG-20190531-WA0008.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.