Nieuwe tools topic

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik durf het bijna niet te vragen - maar ben dan ook weer te lui om het op te zoeken - maarreuh, waarvoor dient een dergelijke hamer eigenlijk?

(Neen, geen "mooi wezen" grapjes te vinden hier)

Vooral bij die overmaatse platte schroevendraaierkant kan ik me écht niets inbeelden, maar bon, ik ben dan ook geen handbewerker.

(Neen, geen "ge snijdt toch regelmatig in uw vingers!?" grapjes te vinden hier)

Amazon - spits to the side - had 'm tijdelijk voor 400EUR, dus nu staat hier een Mirka Deros te blinken. De set met 125 en 150mm schijf. Enfin, 'blinken'. Hij heeft al aardig wat meters gelopen. Eerste impressie(s):

Mooi geschreven Jumbo, ik heb je quote wat ingekort, maar vooral over het laatste deel heb ik een vraag. Ik lees: Je had een Mirka Deros tijdelijk voor €400,,-
Hoe lang had je 'm voor die 400 euries?:confused:

Het hamertje..... waar ik de platte kant voor gebruik kan ik wel vertellen. Of dat de bedoeling is daarvan dat weet ik niet. Ik doe het omdat mijn vader dat deed.
Als je een klein spijkertje tussen duim en wijsvinger vasthoud, kan je met de platte kant precies het spijkertje raken zonder je vingers te raken. ( meestal)
Spijkertje blijft dan in je materiaal staan en dan ros je 'm met de andere kant verder het hout in.
Maar zoals gezegd, of ie daarvoor bedoeld is, weet ik niet zeker. Ben eigenlijk wel benieuwd!

EDIT: zie dat er inmiddels een filmpje geplaatst is met de werking. Ik typ te langzaam.... Maar gelukkig ik wordt niet uitgelachen om het gebruik van mijn hamer!
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
>>Wanneer Duitsers stofvrij zeggen, dan is het stofvrij.

Kun je nagaan wat er gebeurt als Finnen dat zeggen… (Wikipedia:
Mirka is a family-owned Finnish company and a part of the KWH Group.) Dan wordt de lucht in je werkplaats zelfs zuiverder!
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Mooi geschreven Jumbo, ik heb je quote wat ingekort, maar vooral over het laatste deel heb ik een vraag. Ik lees: Je had een Mirka Deros tijdelijk voor €400,,-
Hoe lang had je 'm voor die 400 euries?:confused:

Het hamertje..... waar ik de platte kant voor gebruik kan ik wel vertellen. Of dat de bedoeling is daarvan dat weet ik niet. Ik doe het omdat mijn vader dat deed.
Als je een klein spijkertje tussen duim en wijsvinger vasthoud, kan je met de platte kant precies het spijkertje raken zonder je vingers te raken. ( meestal)
Spijkertje blijft dan in je materiaal staan en dan ros je 'm met de andere kant verder het hout in.
Maar zoals gezegd, of ie daarvoor bedoeld is, weet ik niet zeker. Ben eigenlijk wel benieuwd!

EDIT: zie dat er inmiddels een filmpje geplaatst is met de werking. Ik typ te langzaam.... Maar gelukkig ik wordt niet uitgelachen om het gebruik van mijn hamer!

Uitlachen zou wat flauw zijn, iedere gek z'n gebrek! ;) Maar 't is een zeer fraai hamertje, dat staat buiten kijf! :)
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Mooi geschreven Jumbo, ik heb je quote wat ingekort, maar vooral over het laatste deel heb ik een vraag. Ik lees: Je had een Mirka Deros tijdelijk voor €400,,- Hoe lang had je 'm voor die 400 euries?:confused:
Hey! Ik dieet!!1!

Verder schreef ik natuurlijk dat AMAZON 'm tijdelijk had voor 400. Nu heb ik 'm permanent ;)

(Net even gekeken: staat weer op 460; alsook op 239,20 bij zo'n nepfirma :rolleyes:)

met de platte kant [kan je] precies het spijkertje raken zonder je vingers te raken. ( meestal)
Zo hamer ik ook hoor (en eveneens meestal op de nagel. Enfin, ik zit eigenlijk altijd op een nagel te hengsten, en meestal is het dan het ijzeren exemplaar tussen de vingernagels; dit even voor de duidelijkheid).

't Is alleen zo dat die LN wel érg scherp lijkt aan de 'schroevendraaierkant'. Alsof ie ook voor iets anders zou moeten dienen.

>>Wanneer Duitsers stofvrij zeggen, dan is het stofvrij.

Kun je nagaan wat er gebeurt als Finnen dat zeggen… (Wikipedia:
Mirka is a family-owned Finnish company and a part of the KWH Group.) Dan wordt de lucht in je werkplaats zelfs zuiverder!
Het was eigenlijk een referentie naar het Amazon verkoopspraatje (hoewel ze dat natuurlijk ook maar gewoon van bij Mirka zelf halen). Duidelijkheid is niet mijn sterkste kant.
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
65
Via welke verkoper was dit?
Ben al erg lang op zoek naar dergelijke lijmpot (zowel de kleine als de grote), maar is haast nergens te vinden.
Tenzij je zwaar gaat dokken en deze laat importeren...

Gereedschappro uit Haarlem. Je zal wel naar de winkel moeten om hem te kunnen kopen. Ze zullen hem de komende tijd niet op de website zetten. Misschien dat er na telefonische contact wat te regelen valt kwa versturen.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
Via welke verkoper was dit?
Ben al erg lang op zoek naar dergelijke lijmpot (zowel de kleine als de grote), maar is haast nergens te vinden.
Tenzij je zwaar gaat dokken en deze laat importeren...

Onze buren verkopen de GlueBots inmiddels ook: zie Fine Tools Dieter Schmid. Vergeet niet wat reserve/alternatieve tuitjes mee te bestellen! Enne… met een NL BTW-nummer gaat het tegen nul-tarief. (de verzendkosten vallen ook mee).
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
65
Onze buren verkopen de GlueBots inmiddels ook: zie Fine Tools Dieter Schmid. Vergeet niet wat reserve/alternatieve tuitjes mee te bestellen! Enne… met een NL BTW-nummer gaat het tegen nul-tarief. (de verzendkosten vallen ook mee).

Prijzen zijn ongeveer gelijk. scheelt niet meer dan 40 cent op de ene en 5 cent op de andere. De tuitjes zijn wel weer een stuk goedkoper.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Onze buren verkopen de GlueBots inmiddels ook: zie Fine Tools Dieter Schmid. Vergeet niet wat reserve/alternatieve tuitjes mee te bestellen! Enne… met een NL BTW-nummer gaat het tegen nul-tarief. (de verzendkosten vallen ook mee).

Nee, dit is een zeer veel gemaakte fout die je duur kan komen te staan. Een zakelijke aankoop in het buitenland is niet zonder BTW. Dit is een intracommunautaire verwerving. Dat betekent dat de BTW verlegd wordt. Simpel gezegd betekent dit dat de verkoper geen BTW rekent, maar dat de koper BTW aangeef in zijn eigen land. De koper is dit verplicht en het kan een behoorlijke boete opleveren als je dit niet doet. Het verleggen van de BTW kan 2 voordelen hebben: het land van de koper kan een lager BTW-tarief hebben, waardoor het BTW bedrag lager uitvalt en het andere voordeel is dat je BTW nu niet hoeft te betalen, maar pas bij de BTW-afrekening. Zie hier voor meer info.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Had dat lijmpotje inderdaad gekocht bij gereedschappro (er waren twee maten) op hun site kan ik ze niet vinden misschien moeten die nog opgenomen worden .
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
65
Had dat lijmpotje inderdaad gekocht bij gereedschappro (er waren twee maten) op hun site kan ik ze niet vinden misschien moeten die nog opgenomen worden .

Volgens sander gaat dat de komende weken ook niet gebeuren. Ze zullen denk eerst de nieuwe lading afwachten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Rene het is een heel mooi hamertje. Je bent
een van de weinige inn dit land die hem heeft. De pen zou gebruikt moeten worden voor het drijven van metaal. . Ook ik gebruik de pen van de hamerr voor kleine nageltjes.
Helaas was ook ik te laat voor de grote lijmpot. De kleine heb ik wel kunnen scoren. Ook twee Japanse zagen met een gratis extra blad.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Zojuist binnen gekregen wat vijltjes en handvatten en zo'n zettang voor de tandjes .
vijltjes.jpg

Gelijk de beschrijving/ uitleg veilig gesteld maar bloody hell dat is echt een ingewikkelde materie het staat vol met vak chinees (niet door heen te komen ) daar kan ik geen goed garen mee spinnen .
somax.jpg
 

Nick18

Actieve deelnemer
17 jun 2013
165
15
Rene: kijk even dit filmpje misschien helpt het ;)
https://youtu.be/BwKTA_qRO20

Ik zelf begin altijd met de hogere getallen/standen van zaagzettang, probeer de zaag daarna en ga eventueel naar een lager getal. Te hoog is nooit fout maar zorgt voor een klemmende zaag. Te laag getal gekozen maakt dat je zaag slecht recht zaagt. Om dit op te lossen moet je alle "set" eruit kloppen en weer opnieuw beginnen...

Ik "zet" mijn 5tpi zaag bijvoorbeeld nooit op stand 5 van de zaagzettang, eerder richting stand 8 of 9 bijvoorbeeld.
 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Ben je met het lezen wel aan de goede kant begonnen,ach je hebt maar 7000 karakters dus na een middagje weet je het wel!
 

Nick18

Actieve deelnemer
17 jun 2013
165
15
Hoe weet je eigenlijk dat het vak-chinees is (dat vind ik al knap)? Of spreek jij het uit als "vak" :D
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Rendew.... je bent Amsterdammer, je schrijft handvatten met 2 t's. Daarmee geef je toch aan hoger begaafd te zijn, of op zijn minst slimmer dan de gemiddelde Nederlander, maar je komt niet op het idee om google-translate te gebruiken:confused:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.