Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 213 van de 219 EersteEerste ... 113163203211212213214215 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.121 tot 2.130 van de 2184

Onderwerp: Nieuwe tools topic

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Even mopperen: wat is dit toch een rommelpost. Er staan hier zo veel zaken bij die veel beter in een apart topic geplaatst kunnen worden. De Incra oplossing, de MFT mal etc. Nu loopt alles door elkaar heen en later niks terug kunnen vinden. Persoonlijk vind ik dit wel jammer.

jaap
    In bijdrage #7 had ik ook al m'n bedenkingen geuit. Het melden van iets nieuws kan evengoed onder de betreffende hoofdstukken, evenals de resultaten of bevindingen. Het zoekmechanisme van dit forum is voor het opgraven van topics een beetje behoeftig. Ook een compacte maar voldoende beschrijvende titel zou al een goede stap vooruit zijn. Maar over het algemeen ben ik toch erg blij met dit forum en ben Jaap dankbaar voor z'n inzet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3dmazter Bekijk Berichten
    Ik vroeg me al af waar ik mijn mft mal nu het beste kon posten.
    Het is geen electrisch gereedschap maar ook niet echt handgereedschap.
    Aangezien er van alles nieuws wordt vermeld in dit topic heb ik dit maar hierbij geplaatst.
    Mischien moet er een nieuw hoofdstuk komen met "jigs en tricks"
    En dan daarin een "nieuwe jigs" topic.
    Zou ik zelf in elektrisch gereedschap zetten, maar ik ga het echt niet verplaatsen als het onder handgereedschap staat... Zo streng is echt nergens voor nodig. Het grote voordeel van ons forum boven b.v. Facebook is de zoekfunctie en hoe je bij beantwoorden de boel bij elkaar houdt en je kunt ergens naar verwijzen...

Mijn onvrede was meer dat er zulke leuke dingen tussen staan, die zo niet echt opvallen en niet terug te vinden zijn...

jaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Zou ik zelf in elektrisch gereedschap zetten, maar ik ga het echt niet verplaatsen als het onder handgereedschap staat... Zo streng is echt nergens voor nodig. Het grote voordeel van ons forum boven b.v. Facebook is de zoekfunctie en hoe je bij beantwoorden de boel bij elkaar houdt en je kunt ergens naar verwijzen...

Mijn onvrede was meer dat er zulke leuke dingen tussen staan, die zo niet echt opvallen en niet terug te vinden zijn...

jaap
    gewoon vaak dit topic bekijken jaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefmen Bekijk Berichten
    gewoon vaak dit topic bekijken jaap
    Nah, Jeffrey .... we zijn denkende wezens (sommigen in ieder geval....) en we lossen zaken op, we werken er niet om heen . Als het dak lekt ga je geen regenpak in huis dragen, dan repareren we het dak.....

Ben nooit een fan geweest van deze verzameltopics, ..... maar ja, ben niet de baas......

jaap

Leuk om te lezen en te zien wat jullie allemaal aan gereedschap hebben gekregen en/of gekocht.
    Daarom zal ik zelf ook een kleinigheidje toevoegen aan dit topic. En omdat ik gezien mijn leeftijd bij het analoge zou moeten blijven maar toch vooruitstrevend wil overkomen, heb ik het volgende (via internet) aangeschaft voor mijn a.s. zaag en freestafel.
    De omschrijvingen zijn in het engels omdat het online-vertaal programma nog niet ver genoeg ontwikkeld is en de plaatjes zeggen hopelijk meer dan genoeg.

- 800mm (31 1/2") Extension Kit for Wixey WR-700 Saw Fence Readout (GBP 35.82)
    - Reading Head For Wixey WR-700 Saw Fence Readout (GBP 24.91)
    - 150 mm 6'' Digital Readout linear scale DRO Magnetic Remote External Display (US $23.82)
    1.jpg2.jpg3.jpg
    Nu ben ik nog zoekende naar een goede langsgeleider voor mijn zaagtafeltje.
    Laatst gewijzigd door Guus Flater; 28-12-18 om 04:04.
    Nou moe ......

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2016
    En voor mijn verjaardag
    drie Holzwerken boeken
    Handbuch Elektrowerkzeuge: Sägen – Schleifen – Bohren
    HolzWerken Die besten Vorrichtungen: 19 selbst gebaute Helfer für Säge, Fräse und Hobelbank
    Handbuch Oberfräse: Auswählen, bedienen, beherrschen

Een Bosch GKS12V-26

Een FSN 1100
    20181228_124405314_iOS.jpg20181228_125125071_iOS.jpg20181229_220843931_iOS.jpg

Met de GKS ga ik een nieuw blad voor mijn workmate op maat zagen. Klus die daarvoor precies goed lijkt.
    Laatst gewijzigd door mk23; 30-12-18 om 16:18.

Mk23: gefeliciteerd met jouw verjaardag! Dat zijn leuke cadeautjes!

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L.N. Bekijk Berichten
    Mk23: gefeliciteerd met jouw verjaardag! Dat zijn leuke cadeautjes!
    Beter dan vuurwerk, nu alleen nog de tijd vinden om wat te maken; komende jaar nog meer in het buitenland dan dit jaar.

Gefeliciteerd met je verjaardag MK23, mooie aankoop. Ik heb heel veel bier voor mijn verjaardag gekregen

Schermafbeelding 2019-01-01 om 20.09.31.jpg
    voor het weekend hier de nieuwe eigenaar van geworden incl de 2 rails.
    eerste meters inmiddels mee gezaagd en wat een top ding is dit.

Forum Rechten