Nieuwe tools topic

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Werken ideaal! Heb ze ook
vond alleen de laatste aanvulling de carpenters square geloof ik beetje te prijzig voor zn doel
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Niks, maar die zijn eigenlijk niet bedoeld voor meubels en dergelijke. In de bouw doet een mm verschil er niet toe, een cm op een kamerbreedte ook niet. Maar bij het maken van een kastje uit duur materiaal word je heel chagrijnig van een mm maatverschil.

Ik ben in 1972 in de scheepsbouw gaan werken (timmeren) maar de schrijfhaken die wij gebruikten waren allemaal van Nooitgedacht.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Woodpeckers zijn goede winkelhaken, ik heb zelf de 1281, TS-600 haak, 4x PCS en MiniSquare.
Een haakse hoek uitzetten gaat prima.
Maar maatvoering overnemen is minder want de haken zijn m.i. te dik, daardoor is het lastiger de maat over te nemen op het werkstuk.
Liever een dunne metalen winkelhaak van bv. Nooitgedacht, Sola of Hultafors.
 
Laatst bewerkt:

Atmoz

Actieve deelnemer
Vandaag binnen gekregen. naar lang twijfelen toch maar gedaan.

Bekijk bijlage 54335

Cool :cool:
En volledig eens met RDE.

Hier ga je geen spijt van krijgen. Wat een fijn, fantastisch, mooi spul!
Heb zelf ook de T-square. Ook een aanradertje ;)

En wat dacht je van de "gewone" rechte linialen?
Eenmaal aan de Woodpeckers, dan wil je niets anders meer...

Grtz,

Atmoz

[edit]

Na de aanschaf had ik ook wat foto's gemaakt. Inmiddels mijn WP-collectie alweer redelijk wat uitgebreid, maar hier alvast de foto's van toen:

Woodpeckers1.jpg


Woodpeckers3.jpg


Woodpeckers5.jpg
 
Laatst bewerkt:

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Nog een leuk nieuw oudje kruiste mij pad deze week
images.jpg
Het is een scheer mt3
Ik was nogal sceptisch toen ik hem zag maar hij neemt prima materiaal af zonder dat er veel trekkracht op je armen komt
Nou zaten er maar 3 schuurschijven bjj en ik kan ze nergens vinden
het zjjn ronde schijven met aan twee zijde schuurpapier 200 mm doorsnee met een gat van 30 mm in het midden
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Vandaag na 2 jaar lang zoeken, lezen, en veel sparen een nieuwe zaagtafel gekocht.
De harvey hw110 se 30.

20161028_223534.jpg
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Vandaag na 2 jaar lang zoeken, lezen, en veel sparen een nieuwe zaagtafel gekocht.
De harvey hw110 se 30.

Wat een mooi ding. Heb er redelijk bij zitten kwijlen dat ik in Utrecht was.
Hoop dat je er veel plezier van heb man, maar dat zal vast wel lukken.

Hoe lang is de arbor die erop zit. Ik had begrepen dat er genoeg is om een dado op te doen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Dat plezier zal zeker goed komen.
De arbor is 32mm breed tussen de flanges dus er past zeker een dado op.
Een reden dat ik ook deze zaag wou want dit is best lastig te vinden in de EU.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ja daarom, sommige Felder's kunnen het ook maar die heb je volgens mij alleen als paneelzaag. En dan zit je weer met de ruimtebeperking.

Mocht ik wel ooit eens me DeWalt zaag gaan upgraden dan wil ik wel eens een kijkje nemen. Wil em wel eens werkend zien :D
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België

Bedankt voor de tip!
Schoot me ineens te binnen dat ik nog een verloop had liggen van mijn el cheapo-stofzuiger.
Na wat gepruts heb ik de mof erin gekregen en bevestigd met duct tape.
Nu kan ik mijn 37mm slang van mijn stofzuiger makkelijk gebruiken en het verschil is wel immens :)
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Even wat spulletjes meegenomen bij Baptist vandaan.
Ik was er toch in de buurt en dan gelijk maar wat spullen om me nieuwe afkortzaag werkbank mee af te maken.

20161104_170012.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.