Nieuwe tools topic

jartoos

Actieve deelnemer
27 apr 2015
41
12
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe speelgoed opgehaald. ;)
Nu nog alles wat opkuisen en smeren waar nodig, want het had wel een 2-tal jaar stilgestaan.

612.jpg627.jpg636.jpg652.jpg642.jpg

Lintzaag, freestafel, vlak- & vandiktebank, langgatboortafel, slijpmachine voor de beitels.
Dit alles gemonteerd rond de motor op een eiken blad dat 6-7cm dik is. ( en een ton weegt !)

627-612-652-636-642.jpg

Nog een boel toebehoren voor o.a. de freestafel en voor zover ik kan zien is alles compleet.
Beitels voor de schaafbank, beitels & beitelblokken voor de freestafel, verschillende bladen voor de lintzaag.

toebehoren frees.jpgtoebehoren frees - bis.jpgtoebehoren frees - tris.jpg

Maar als er iemand nog handleidingen heeft van de machines, die zijn altijd welkom. :)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Maandag geleverd GCM 8SJL met onderstel en een GKT55GCE met FSN1600
GKT 55 (2).jpg

kapzaag1.jpg

kapzaag 02a.jpg

Gelijk een stuk hout gemonteerd om exact het einde bij de zaagsnede aan te geven: de sacrificial fence zoals dat wel wordt genoemd. stukjes karton zijn afstandhouders om stof de ruimte te geven.

Andere zaken staan in backorder, levertijd onbekend.
 

Bijlagen

  • kapzaag.jpg
    kapzaag.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 575
  • kapzaag 02.jpg
    kapzaag 02.jpg
    61,4 KB · Weergaven: 577
Laatst bewerkt:

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Even de tekst bijvoegen.
Deze week een mooie vlak/vandiktebank opgehaald een JET310HH stond al langer een vlakvandiktebank op mijn wensen lijstje.Toch veel twijfel over de noodzaak echter deze was zo netjes en ook nog met een afzuiging dat ik deze niet kon laten staan.
Gaat naar onze boerderij in Frankrijk.
Was blij dat ik het motorliftje vh werk kon gebruiken.Scheelde niet heel veel in gewicht met de vlakbank maar was wel wat makkelijker op de kar te krijgen.
Vlakbank 230 Kg motorliftje 165 Kg.
Maar hierdoor wel makkelijk te laden en lossen.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Mooie aankoop! Wel een tip: Als ik jou was zou ik naar een andere manier zoeken om de VVD af te laden.. Machines hijsen op dergelijke manier is funest voor de uitlijning en vlakheid van de vlaktafels, en kan je best vermijden. Meet zeker alle dimensies een keer na vooraleer je ze in gebruikt neemt.
 

Barktus

Actieve deelnemer
29 dec 2019
77
0
Met het zicht op de te maken werkplaats in de schuur en het maken van allerhande projecten maar eens wat gereedschap aangeschaft. Via het werk nog een extra accu en extra lader te pakken kunnen krijgen en via DeWalt twee accu's aangevraagd met de accu actie.

IMG_7337.jpg

Heeft iemand nog tips waar ik goed schuurpapier kan kopen zonder dat dit gelijk in de papieren loopt. Heb papier gezien bij Ecotools, maar wellicht zijn er nog andere tips :)
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Van het weekend mijn nieuwe aanwinst gehaald
Dit was echt een koopje
Alles nog zo goed als nieuw 1keer mee proef gedraaid
De vierklauw zat zelfs nog nieuw in de verpakking 7E3E70DB-0A47-4B97-B3F2-969FB6C21273.jpg
 

Bijlagen

  • D7345511-CFD1-4896-82DF-941D4C529A9A.jpg
    D7345511-CFD1-4896-82DF-941D4C529A9A.jpg
    25 KB · Weergaven: 348
Laatst bewerkt:

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Zeker te weten
Ben er erg blij mee
Nu kan mijn andere basic draaibank naar een nieuwe eigenaar
 

Navifactiva

Actieve deelnemer
14 sep 2019
91
21
Na 3 maanden op mijn werkgever inpraten was het deze week eindelijk zover, we hebben een fatsoenlijke formaatzaag! Veel oude formaatzagen uit de jaren 90 zijn in niet al te goede staat maar deze is gewoon keurig en goed onderhouden. Zit ook een hele goede rem op de motor wat altijd heel fijn is. Ook gelijk zo goed mogelijk haaks afgesteld, zit nu op een afwijking van 0,2mm over een lengte van 4 meter. Beter dan dat krijg ik het niet.

Foto0881.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.