Nieuwe tools topic

P

Pel

Guest
Mooie machine Nikos, met zulke uitgave ga ik ook nooit over een nacht ijs, hier zul je geen spijt van krijgen, veel plezier met de zaag.

Groet Pel.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Nu heb ik zelf een Makita met snoer, maar de ingebouwde afzuiging is zeker niet verkeerd en ik had een simpele zak van een afkortzaag over en heb die er eens opgezet, en ik moet zeggen dat 80-90% van het zaagsel nu wordt opgevangen, in de meeste gevallen buiten en voor mij prima.
Dus mocht je nog ergens zo'n stozakje hebben of tegenkomen, dan kan ik je die zeker aanbevelen.
Zoiets als op deze zaag zit:
Makita afkort.jpg
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Ik had een nieuwe schuurzool nodig voor mijn Rotex 125, en wat Festool Granat schuurpapier. Ik dacht bij Klium te bestellen, maar ik wilde het eigenlijk vandaag al gebruiken, had dringend wat te schuren. Ik wist dat Klium leverde uit het magazijn van Imes Dexis in Hasselt, hier niet ver vandaan, en dat je bij Imes ook als particulier kan kopen, dus ik dacht: ik ga sneller zijn, gewoon even bij Imes alles afhalen.
De verkoper in de winkel had totaal geen ervaring met Festool, en nam me mee het magazijn in zodat ik zelf het nodige kon zoeken, wel tof. Maar ik verschoot wel een beetje van de prijs, in totaal iets van een 250 eur voor alles. Ik kom thuis, geef de bestelling nog eens in bij Klium, en kom op 181 eur. Bijna 30% goedkoper dus!

Moraal van het verhaal: altijd bij Klium bestellen, en niet bij Imes zelf gaan halen dus :)
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Vandaag werd dan eindelijk de nieuwe Hammer A3-41 afgeleverd.
Even een foto voordat de eerste balken er weer overheen gaan.

HammerA341.jpg

Tjonge, wat kun je een machine dan missen...

Groet,
Jan
 
P

Pel

Guest
Gefeliciteerd met de aankoop Jan, prachtige machine daar zul je nog veel plezier van hebben.

Groet Pel.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
(Gezond) jaloers! :cool: Hoe valt het omhoog kantelen van de tafels mee? Ik was naar de opendeurdag bij Tema geweest, maar daar stond helaas enkel een 31..
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
2018-03-29 10.50.42.jpg

Ik moet toch eens stoppen met de collectie schaven uit te blijven breiden... maar gisteren een zeer fraai klein schaafje ontvangen. Gebaseerd op een Japans model en specifiek gemaakt voor een strakke randafwerking, een Marcou chamfering plane uit NZ.

Werkt erg fraai, de beiden helften zijn verstelbaar voor de diepte/breedte van de rand. En het middendeel schuift ook om zo de gehele beitel te kunnen gebruiken. Simpel maar doeltreffend.

En dit lukt natuurlijk ook met een andere schaaf, alleen deze randen zijn net wat strakker en consistenter. En het maakt minder herrie dan een frees :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.