Nieuwe tools topic

P

Pel

Guest
Mooie schaaf Roeland, is het een groot voordeel van die lage beitelstand?

Groet Pel.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Mooie schaaf Roeland, is het een groot voordeel van die lage beitelstand?

Groet Pel.

Ja voor dat geld is het een prima schaaf en een voordeel kan zijn voor bijzonder warrig hard hout bijvoorbeeld gewaterd esdoorn of suiker esdoorn of wortelnoten en door het vaste bed geen last van klapperen en door de verstelbare mondopening zeer snel voor diverse werkzaamheden in te stellen.

Groetnis, Roeland
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Mooie schaaf hoor!
Vandaag pakketje binnen gekregen voor mijn snelspanner voor de Hegner figuurzaag (en tevens mijn beitels van de kity verneukt...door met draaiende beitels de beschermkap erop te zetten)
IMG-20180127-WA0002.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
mcbons, ik vind em heerlijk, de verkopende partij zei je hebt zo'n ding helemaal niet nodig maar vandaar weer paardenhoofd gezaagd en zaag klemmen, klik op spanning. Is het geld wel waard.
 

HVR

Nieuw lid
31 jan 2018
5
0
Hoi spaander
Ik heb ook zo’n setje. Werkt prima maar vooral met schuurlinnen. Schuurpapier slijt erg snel en blijft ook niet goed vastzitten zeker niet de fijnere korrel.
Ik heb op mijn boorstandaard een tafeltje met een soort dichte doos eronder gemaakt. In die dichte doos zit de aansluiting voor mijn stofzuiger. Met vier verschillende inlays voor de vier verschillende schuurrollen, die kunnen door de inlay in die dichte doos steken rondom ongeveer 5 mm ruimte. Werkt prima; vrijwel stofvrij schuren.
( kan nu ff geen fotootje maken )
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
20180203_204516605_iOS.jpg
Vandaag deze geleider opgehaald voor mijn kleine Makita frees. Bij de ijzerhandel de verkeerde staven meegekregen, 10mm ipv de gevraagde 8mm, dus ik heb nog niets uit kunnen proberen. Nauwkeurig te verstellen en alle beweging kun je eruit halen door vleugelbout..
 

Ernie

Actieve deelnemer
8 feb 2010
125
2
Wassenberg ( D )
Als je de universele besteld van Makita heb je de 8 en 10 mm stangen erbij. Deze is ook nog eens de goedkoopste! Ik heb hem vorig jaar gekocht voor +/- € 40.-. Het bestelnummer is 195136-9.
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Ik heb deze een jaar geleden ook gekocht, kreeg er naast de 10- ook de 8 mm stangen bij. Direct vanaf de Makita website.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Op de Duitse site van Makita zit de 195136-9 goed verstopt; als je hem dan vindt, dan is de afbeelding met een enkele set staven en geen twee sets op de NL site. Ander verschil is dat hij op de NL site expliciet wordt vermeld voor de RT0070 kantenfrees.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
ik was al dat schuurstof in mijn mancave beu: een excenter Metabo SXE 450 besteld (170€ op Amazon.de) en een hoop Mirka schuurpapier
en nu maar wachten ......
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Heeft deze nou dezelfde functies als een Festool Rotex? Of is dit een gewone standaard excenter?

Als ik de specs bekijk is het alleen een excenter machine, hij roteert volgens mij niet. Maar, Charel heeft 't 'm, wellicht is het een verborgen feature.. :)
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Wegens inbraak in mijn bestelwagen eerder deze week noodgedwongen nieuw speelgoed moeten kopen.

nieuwe 1 handschaaf festool

nieuwe makita decoupeerzaag 18V 5.0 Ah, had voorheen de 3.0 Ah, scheelt wel een stuk :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.