Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Mijn eerste tafel

Mijn eerste tafel

Beste forummers, na veel gelezen te hebben en wat kleinere projectjes ben ik begonnen aan een een tafel voor onze keuken. Het word een beetje alla Rivièra maison, met kruispoten. De poten zijn gemaakt van vuren en metselprofielen, ben vrachtwagenchauffeur en kom veel op bouwplaatsen Deze worden wit gelakt. Het blad is van een voor mij onbekende houtsoort, iemand een idee? Gekregen van een meubelwinkel in de buurt die vroeger ook een eigen meubelmakerij hadden, welke gesloopt werd voor nieuwbouw van woningen.
    Weet alleen nog niet goed hoe ik het blad af ga werken, ook hier weer iemand tips? Wil de kleur van het hout niet teveel beïnvloeden, maar heb wel 3 kinderen waaronder een tweeling van 7maanden. Dus het moet wel goed te reinigen zijn. Dacht zelf aan skylt oid.
    Dus als iemand een idee heeft over de houtsoort of afwerking, dan hoor ik dat graag!
    Groeten Willem Driessenimage.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Mooi hoor, maar met een Scheppach freestafel en vlak- vandiktebank is dat natuurlijk ook een stuk makkelijker
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Dankje, maar de frees heb ik nog niet gebruikt hoor. Daar moet ik me eerst eens goed in gaan verdiepen, heb geen houtbewerkersopleiding gehad ofzo.

Niemand een idee wat voor soort hout het is?

Noot?

merbau? Ben je niet bang dat de lijmnaden gaan scheuren?

denk iroko

is een beetje vettig en kruisdradig en een bepaalde geur bij het zagen

Ik denk ook aan iroko. Geen last gehad van je luchtwegen?

Rook wel apart bij het zagen, kan de geur moeilijk omschrijven.
    @ RPposdijk waarom moet ik bang zijn dat de naden gaan scheuren 😳

- - - Updated - - -

Heb een masker halfgelaatsmasker opgedaan tijdens het zagen omdat ik niet vrolijk werd van het stof inderdaad.. Zal eens wat plaatjes van iroko opzoeken en vergelijken, alvast bedankt voor de tips!

Leuk ik ben er ook met 1 bezig. Ben benieuwd naar het resultaat!

Forum Rechten