Bruislijm

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Kan iemand mij zeggen hoe je bruislijm het beste verwerkt en hoe voorkomen moet worden dat de lijm in de pot niet indroogd en hard wordt.
En hoe de pot het beste af te sluiten is.

Dank

Simon
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Kan iemand mij zeggen hoe je bruislijm het beste verwerkt en hoe voorkomen moet worden dat de lijm in de pot niet indroogd en hard wordt.
En hoe de pot het beste af te sluiten is.

Dank

Simon


Ik knijp altijd de lucht eruit als ik hem wegzet. ( dus een ingedeukte fles wegzetten)
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Tijdens mijn stage deden wij een dop er op als die er nog was en anders lieten we wat lijm opdrogen. Al gebruikten we soms wel 2 potten per dag afhankelijk van de aantal kozijnen die we maakten.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Bruislijm koop ik alleen nog maar ik kitkokers, makkelijker verwerkbaar en er kan geen lucht bij.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.667
2.550
Gaanderen
Ik probeer dit product zo min mogelijk te gebruiken. Maar als het om buiten toepassingen gaat zit je er wel aan vast. Koop het kleinste potje als je het weinig gebruikt.
 

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Waarom geef je er de voorkeur aan om bruislijm te gebruiken en niet zo'n D4 witte houtlijm?

Ik vind bruislijm niet fijn werken. Je moet het bijvoorbeeld niet aan je handen krijgen, want de vlekken gaan er bijna niet vanaf en het is heel moeilijk te bewaren.
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
De bruislijm goed verdelen/uitsmeren over het te verlijmen oppervlak,beide zijden.
Je kan het op laten drogen en later weg steken met een scherpe beitel of direct de overtollige lijm verwijderen met een kwastje en aceton.

Kit kokers werkt het handigste naar mijn mening.
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Ik heb begrepen dat bruislijm voor buitenwerk beter is dan elke ander soort houtlijm.
D4 witte houtlijm ken ik niet D3 ken ik en heb deze ook.

Simon
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.