Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Bruislijm

Bruislijm

Kan iemand mij zeggen hoe je bruislijm het beste verwerkt en hoe voorkomen moet worden dat de lijm in de pot niet indroogd en hard wordt.
    En hoe de pot het beste af te sluiten is.

Dank

Simon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Kan iemand mij zeggen hoe je bruislijm het beste verwerkt en hoe voorkomen moet worden dat de lijm in de pot niet indroogd en hard wordt.
    En hoe de pot het beste af te sluiten is.

Dank

Simon

Ik knijp altijd de lucht eruit als ik hem wegzet. ( dus een ingedeukte fles wegzetten)

Tijdens mijn stage deden wij een dop er op als die er nog was en anders lieten we wat lijm opdrogen. Al gebruikten we soms wel 2 potten per dag afhankelijk van de aantal kozijnen die we maakten.

Bruislijm koop ik alleen nog maar ik kitkokers, makkelijker verwerkbaar en er kan geen lucht bij.

Ik probeer dit product zo min mogelijk te gebruiken. Maar als het om buiten toepassingen gaat zit je er wel aan vast. Koop het kleinste potje als je het weinig gebruikt.

Een bus wipes erbij kopen is ook geen gek idee. Ook handig bij schilderwerk ed.

Waarom geef je er de voorkeur aan om bruislijm te gebruiken en niet zo'n D4 witte houtlijm?

Ik vind bruislijm niet fijn werken. Je moet het bijvoorbeeld niet aan je handen krijgen, want de vlekken gaan er bijna niet vanaf en het is heel moeilijk te bewaren.

De bruislijm goed verdelen/uitsmeren over het te verlijmen oppervlak,beide zijden.
    Je kan het op laten drogen en later weg steken met een scherpe beitel of direct de overtollige lijm verwijderen met een kwastje en aceton.

Kit kokers werkt het handigste naar mijn mening.

Ik heb begrepen dat bruislijm voor buitenwerk beter is dan elke ander soort houtlijm.
    D4 witte houtlijm ken ik niet D3 ken ik en heb deze ook.

Simon

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Bruislijm is D4 maar niet alle D4 is bruislijm ofzo?

Forum Rechten