Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: beitsen slee

beitsen slee

Hi mensen ik heb een vraagje:

Ik heb een sleetje gevonden bij het afval op mijn werk. Hij was echt mega vies en krom. Hij was helemaal diep zwart! Nu heb ik hem geschuurd, en heb de kromme plankjes een dagje onder water gehouden in het badje van onze kleine. Die heb ik vervolgens ingeklemd met wat lijmklemmen en laten drogen. Deze plankjes zijn nu weer droog en recht. Sommige plankjes stonden 5cm uit het lood en plankjes zijn nu niet meer scheluw.

Nu krijg ik het weer er niet helemaal uitgeschuurd, dus wil hem beitsen met een donkere kleur.

In de bouwmarkt staan alleen kleine potjes binnenbeits van rambo. Er zijn geen kleine potjes voor buiten.... Ik vind het zonde om zo'n grote pot te kopen. Dan kan ik beter een nieuwe slee kopen voor dat geld.

Mijn vraag kan ik die potjes binnenbeits gewoon voor de slee gebruiken of is dit een slecht idee?

Verschil tussen binnen en buiten beits heeft veel te maken met de uv bestendigheid, en weersinvloeden. Voor een slee die echter bijna altijd binnenstaat behalve die dagen in de winter kan dit denk ik best.

Het weer kan je vaak eruit krijgen met ontweringswater.

Forum Rechten