Cirkel in ’n ovaal

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dit is een schotel die Ik gemaakt heb van Rock Elm (letterlijk Rots Iep) het is het hardste Iepen hout, en wat het ook doet is heel veel krimping waneer het van vers nat hout droogt en dan stabiel is.

Ik had al ondervonden dat Hickory en Amerikaanse Beuk veel kromp, maar deze Iep doet het nog meer, Ik was al eens beschuldigt dat Ik een ovaal draaibank had en het niet liet zien aan de Londense houtdraaiers, dit was omdat ze niet geloofden dat die bowl zo ovaal geworden was van het drogen van dat hout.

Zo de schaal hier was voor gedraaid zo’n 5 jaar geleden en enkele dagen geleden afgewerkt, toen Ik het ruwe stuk opgespannen had en zag hoeveel het ovaal geworden was besliste Ik om het ovaal te laten en een ronde schaal binnen in dit ovale stuk te draaien, zo hier is het resultaat, 31plus cm breed en 27.5 cm diep :).

Rock Elm platter side view.jpg Rock Elm platter.jpg Rock Elm platter profile.jpg Rock Elm platter bottom.jpg
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Leo,
Ik denk dat je een terechte beslissing hebt genomen om de ovaal vorm te behouden.
Mooie combinatie. Zeer goed geslaagd.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Het is hard werken om wat moois te maken, maar soms werkt het hout voor u.

jaap

Dankjewel Jaap :), Ik ben wat afwezig geweest,Heb juist mijn Nederlandse gasten die hier een maand in Canada zijn geweest op het vliegveld afgeleverd, zullen morgen rond de middag op Schiphol landen als alles normaal gaat.

Dus kan Ik weer aan wat draaiwerk beginnen/afwerken :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.