Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Het lijkt er idd op dat de aan of afvoerwals niet goed rond is waardoor hij het ene moment harder drukt dan het ander moment, op de foto lijkt het er op dat tussen de golven ook de machineslag nog te zien is als kleine golfjes. ( klopt dat ) ik denk zelf dat je daar niet helemaal onderuit komt met een machine met 2 messen.
    Zeker even mee terug gaan, dit hoort gewoon niet.

Groet John

De oorzaak ligt duidelijk bij de walsen, die geven te weinig druk waardoor het werkstuk al klapperend door de machine loopt. Vermoedelijk moet je het hout blijven duwen bij het op dikte schaven? Machineslag heb je bij alle schaafmachines, klein en groot, met twee messen, drie stuks of vier exemplaren. Dat is een patroon eigen aan een cirkelvormig snijwerktuig.

Is er een mogelijkheid om de veren op de walsen meer voorspanning te geven? Dik kans dat een nieuwe machine eveneens dit probleem gaat vertonen, het lijkt mij een afstellingsprobleem tijdens de montage.

De lage nieuwprijs zal er vermoedelijk ook wel voor iets tussen zitten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    De oorzaak ligt duidelijk bij de walsen, die geven te weinig druk waardoor het werkstuk al klapperend door de machine loopt. Vermoedelijk moet je het hout blijven duwen bij het op dikte schaven? Machineslag heb je bij alle schaafmachines, klein en groot, met twee messen, drie stuks of vier exemplaren. Dat is een patroon eigen aan een cirkelvormig snijwerktuig.

Is er een mogelijkheid om de veren op de walsen meer voorspanning te geven? Dik kans dat een nieuwe machine eveneens dit probleem gaat vertonen, het lijkt mij een afstellingsprobleem tijdens de montage.

De lage nieuwprijs zal er vermoedelijk ook wel voor iets tussen zitten.

Ik hoef het hout niet aan te drukken, hij blijft wel opvoeren. Het was idd een lage nieuwprijs maar als dit het resultaat is daarvan dan zou ik als leverancier dit niet willen verkopen, dinsdag maar eens bellen met de leverancier

Het is een heel ander zicht dan wat ik tegenkom en dan wat ik me voorstelde. Dit is onaanvaardbaar voor een nieuw toestel!
    mvg, seb

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald L. Bekijk Berichten
    Gebeurt dit altijd of alleen met dunne en kleine latjes?
    eigenlijk met elke hout soort en diktes

- - - Updated - - -

Ik kan eigenlijk de conclusie wel trekken dat er iets mis is met deze machine als ik al jullie verhalen zo lees, maar eens een mailtje maken richtring de winkel in Arnhem.

Nog een update hierna? Ik zat zelf ook rond te kijken naar een dergelijk apparaat, en zag dat bij Baptist het ding tijdelijk niet bestelbaar is.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten