Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Wie zou dit kunnen/willen maken voor mij?

Mijn naam is Eric. Geen houtbewerker of iets in die richting

Wel met een passie voor hout. Met veel hout in de inrichting van onze woning en ook met het klassiek scheren gebruik ik nagenoeg allemaal scheerzepen/crèmes met een "woody" geur (Sandalwood, Teakwood, Cedar etc).

Nu mijn vraag: Graag wil ik standaard (van hout) voor mijn DE Safety Razors eventueel in combi met een Kwastenhouder.

Hieronder een voorbeeld van een standaard van Plexiglas. Die kan ik zo kopen voor een tientje maar dit "leeft" niet voor mij.

DSC_0248_zps9c1bb6bf.jpg

Zelf andere ideeën? Die hoor ik graag.

Alvast dank.

Prachtig plaatje Eric, bovendien heel praktisch dat plexiglas.
    Gemakkelijk schoon te maken, heeft geen last van natte scheerkwasten en je
    scheergereedschap komt er goed in uit.
    Dat is zeker allemaal niet het geval met hout.

Waarom dan toch hout?

Ha Longwood,

Als je het goed lakt is e.e.a. goed schoon te houden.

Er zijn waarschijnlijk wel wat mensen hier die het kunnen en willen. (ik wellicht)
    wellicht goed te weten:
    - Heb je zelf hout beschikbaar (resten van je houten vloer o.i.d.)?
    - Zo nee: heb je een houtsoort in gedachten, die goed bij je interieur past?
    - Waar woon je?

Groet,

Baan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjeerd Bekijk Berichten
    Prachtig plaatje Eric, bovendien heel praktisch dat plexiglas.
    Gemakkelijk schoon te maken, heeft geen last van natte scheerkwasten en je
    scheergereedschap komt er goed in uit.
    Dat is zeker allemaal niet het geval met hout.

Waarom dan toch hout?
    Omdat ik plexiglas 3x niks vind, plexi niet "leeft" en omdat vroeger nagenoeg alles van hout was. Ook mijn vader had vroeger een houten rek voor zijn razors. Soortgelijk aan deze:

safety-razor-rack.jpg

Een ander forumlid (http://www.shavingsociety.nl/index.php) heeft zoiets:

shavestand.jpg

Allemaal antiek en tegenwoordig wordt er niets meer voor gemaakt. Wel voor een single razor + kwast. Deze heb ik in de badkamer staan:

0966-pearl-sbf13-shd23-hout-4009-500x500.jpg

Dus daarom hout

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baan Bekijk Berichten
    Ha Longwood,

Als je het goed lakt is e.e.a. goed schoon te houden.

Er zijn waarschijnlijk wel wat mensen hier die het kunnen en willen. (ik wellicht)
    wellicht goed te weten:
    - Heb je zelf hout beschikbaar (resten van je houten vloer o.i.d.)?
    - Zo nee: heb je een houtsoort in gedachten, die goed bij je interieur past?
    - Waar woon je?

Groet,

Baan
    - Heb je zelf hout beschikbaar (resten van je houten vloer o.i.d.) Nee, die heb ik niet
    - Zo nee: heb je een houtsoort in gedachten, die goed bij je interieur past? Voorkeur voor een donkere houtsoort (kers, teak, eiken, noten). Er zullen vast meer soorten zijn dan diegene die ik ken. Welke houtsoorten goed te bewerken zijn (waterafstotend??) weet ik niet. Vroeger was alles van hout dus ik dacht dat moet te doen zijn. Zeker met de huidige technieken.
    - Waar woon je? Ik woon in Amstelveen

- - - Updated - - -

Nog wat voorbeelden:

wm_normal_dsc02677-smaller.jpg

shavestuff.jpg

Dit soort razors vindt ik zóó gruwelijk gaaf,... door de weeks scheer ik mezelf altijd electrisch (gemak/tijd) maar in het weekend wel nat en gebruik dan kwast en zo'n zeepblok (beide van de vergulde hand) maar wel met een Gillette bibbermes, zei pas tegen m'n vrouw dat ik liefst overstap naar zo'n oldschool razor maar heb me er nog niet zo in verdiept en nu zie ik dat er zelfs een compleet forum voor is,... wel gaaf (en ik snap de houten standaard wel trouwens)
    Mijn opa had een scheerbox van teak meen ik en daar klapte hij het deksel van omhoog en daar was z'n spiegel en in de box was een vakverdeling in lichter hout en daar lagen z'n scheerspullen in w.o. een metalen klem/"bek" waar een flink blok aluin in geklemd zat.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Ik ken legio mensen die dit wel willen maken voor je . Mocht je er niet uitkomen stuur dan maar even een berichtje.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freaky667 Bekijk Berichten
    Dit soort razors vindt ik zóó gruwelijk gaaf,... door de weeks scheer ik mezelf altijd electrisch (gemak/tijd) maar in het weekend wel nat en gebruik dan kwast en zo'n zeepblok (beide van de vergulde hand) maar wel met een Gillette bibbermes, zei pas tegen m'n vrouw dat ik liefst overstap naar zo'n oldschool razor maar heb me er nog niet zo in verdiept en nu zie ik dat er zelfs een compleet forum voor is,... wel gaaf (en ik snap de houten standaard wel trouwens)
    Mijn opa had een scheerbox van teak meen ik en daar klapte hij het deksel van omhoog en daar was z'n spiegel en in de box was een vakverdeling in lichter hout en daar lagen z'n scheerspullen in w.o. een metalen klem/"bek" waar een flink blok aluin in geklemd zat.
    Offtopic: Electrisch scheren of met cartridges zoals van Gillette zijn relatief veilig; de mesjes worden slechts beperkt blootgesteld aan de huid en de scheerkop beweegt in veel gevallen mee met de hoeken van het gezicht. Toch kan dit systeem met zijn vele mesjes zorgen voor huidirritatie. Omdat men ook een zekere druk uitoefent op de huid tijdens het scheren worden de haren opgetild, hierdoor kunnen deze onder de huid terugschieten nadat ze zijn afgesneden. Dit kan op zijn beurt weer resulteren in ingegroeide haren, scheerpuistjes en ontstekingen.

Neem je ook nog eens de prijs van de cartridges in overweging, dan is het niet verwonderlijk dat steeds meer mannen zoeken naar en enthousiast worden van betere alternatieven zoals de klassieke razor.

Ontopic; Mijn vader had ook zo'n scheerbox. Vanuit nostalgisch oogpunt is een standaard van hout ook een pre.

Hallo Longwood,

Moooooi die klassieke razors. Heb er ook nog een paar staan. Kijk voor ideeën eens bij deze link:
    http://www.bruceonshaving.com/2010/1...g-your-razors/

Succes,
    Woodmann

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodmann Bekijk Berichten
    Hallo Longwood,

Moooooi die klassieke razors. Heb er ook nog een paar staan. Kijk voor ideeën eens bij deze link:
    http://www.bruceonshaving.com/2010/1...g-your-razors/

Succes,
    Woodmann
    Mooi maar zijn eigenlijk Lab Test Racks. Het liefst wil ik iets wat speciaal voor razors en kwasten is. Ieder geval dank voor de link!

Forum Rechten