Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Determinatie

Determinatie

Ik zou graag willen weten welk soort hout dit is. Bij het zagen en schuren ruikt het erg lekker, een beetje zoet maar niet al te sterk. Ik kan echter niet herkennen wat voor geur het is, het heeft iets weg van anijs maar dat is het niet.
    Zoals te zien is het merendeel licht geel van kleur en er zit een vlaag licht rood/rose in.

Wie weet het ?

P1010013.jpg

P1010014.jpg

P1010015.jpg
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Aan de kleur te zien denk ik aan kersen.

Het eerste waar ik aan denk is kersen. Dan zoudn deze stukken al wel een tijdje geleden bewerkt moeten zijn.

Honderd procent kersenhout.
    In de loop van de tijd zal het hout donkerder en warmer kleuren als nu op de foto.
    Veel meubel fabrikanten kunnen en willen niet op dit natuurlijke proces wachten en kleuren het kersenhout direct een tint donkerder, waarna het onder een uv bestendige laklaag verdwijnt.

groet, Roeland

Dank ! Ik was inderdaad in de veronderstelling dat kersen meer rood van kleur was.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Forum Rechten