Tapatalk

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik heb het wel eens onderzocht, voor de telefoon lijkt het me handig, maar ik kijk nog wel eens via een tablet en dat gaat wel goed, althans, dat vind ik. We hebben ook de optie om (een deel) van het forum via facebook te laten werken. Ik heb de optie wel ooit gekocht maar ook nog niet geinstalleerd, daartoe moet er eerst een ssl certificaat gekocht worden.
Als er meer verzoeken zijn, ga ik er serieus werk van maken, ongeveer 25 % van onze bezoekers doet dat met een mobiel apparaat. Een andere, en volgens sommigen betere, oplossing om het forum op mobile apparaatjes te tonen is forumrunner, met eigen apps voor IOS en Android.

jaap
 
Laatst bewerkt:

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Ik kan op de ipad goed uit de voeten, wat mij betreft kan het zo blijven.
ik ben overigens niet tegen nieuwe ideeen;-), met vriendelijke groet, Crossbow1958
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Lees op desktop, telefoon en tablet. Vooral op telefoon is Taptatalk heel plezierig. Forumrunner is misschien ook een idee, maar omdat in FOG ook al via Taptatalk volg heb ik alles eigenlijk liever in één app. Facebook hoeft voor mij niet zo.
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Ik heb het wel eens onderzocht, voor de telefoon lijkt het me handig, maar ik kijk nog wel eens via een tablet en dat gaat wel goed, althans, dat vind ik. We hebben ook de optie om (een deel) van het forum via facebook te laten werken. Ik heb de optie wel ooit gekocht maar ook nog niet geinstalleerd, daartoe moet er eerst een ssl certificaat gekocht worden.
Als er meer verzoeken zijn, ga ik er serieus werk van maken, ongeveer 25 % van onze bezoekers doet dat met een mobiel apparaat. Een andere, en volgens sommigen betere, oplossing om het forum op mobile apparaatjes te tonen is forumrunner, met eigen apps voor IOS en Android.

jaap

Tapatalk nog nooit gebruikt, een betaalde app en het forum loopt te zeuren dat het ook tapatalk ondersteund...... Woodworking neem ik ook altijd ff mee in het wakker word ritueel.... op de plee met een tablet ;)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
De forumsoftware schakelt op mijn telefoon automatisch over naar de mobiele template, die is ook rechtsonder in het scherm te selecteren. Ik heb het forum nog nooit bekeken via taptatalk (als iemand een keer in de buurt is dan graag!) en ben benieuwd naar het verschil met de mobiele versie van het forum. Of is het enige verschil dat je dan via een icoontje het forum op start?

jaap
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
Ik zit ook op de tablet mobiel template.
Vrouw lief doet veel via Tapatalk, en zegt dat het bv met foto's plaatsen heel makkelijk is. Foto met je mobiel of tab maken en dan meteen in je bericht plaatsen zonder hoop gedoe.
Ik zal eens vragen aan mn vrouw of ze screenshots oid wil maken...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Enkele jaren verder....is hier nog wel eens iets mee gedaan
kan er niks over vinden of tapatalk op het forum inmiddels werkt
Werkt erg plezierig én als je een foto met je telefoon maakt/upload staat deze NIET meer op zijn zijkant maar altijd goed ! lijkt me toch een enorm pluspunt
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik denk omdat de gebruikers er hier niet zo heel bekend mee zijn
maar op een ander forum waar ik ook actief ben draait het wel (ook een VBulletin forum overigens) en ik moet zeggen, het werkt wel érg makkelijk
 

Matthijs1988

Nieuw lid
10 apr 2016
24
0
Wel weer een tijdje verder, maar is er nog voortgang? Voordeel van tapatalk is natuurlijk (los van het feit dat je alles op één plek hebt, en dat alles hetzelfde werkt), dat je niet afhankelijk bent van welke browser je gebruikt. Daarnaast werkt het echt super fijn op de telefoon. Kan een website niet tegenop. Probeer het maar eebs met een forum die wel met tapatalk werkt. Bijvoorbeeld xda developers, of broodbakforum
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Wel weer een tijdje verder, maar is er nog voortgang? Voordeel van tapatalk is natuurlijk (los van het feit dat je alles op één plek hebt, en dat alles hetzelfde werkt), dat je niet afhankelijk bent van welke browser je gebruikt. Daarnaast werkt het echt super fijn op de telefoon. Kan een website niet tegenop. Probeer het maar eebs met een forum die wel met tapatalk werkt. Bijvoorbeeld xda developers, of broodbakforum

De berichten over Tapatalk zijn niet altijd even positief. Als forumbeheerder moet er software op onze database geïnstalleerd worden en Tapatalk doet dan zelf zaken met die gegevens. Daar hebben de forummers niet mee ingestemd bij het aanmelden. Heb zelf op de telefoon (ben recent van iPhone naar Samsung gegaan) een icoontje op het startscherm en als ik daar op klik zit ik op het forum.
Op het Xenforo beheerders forum is er ook wel wat over geschreven: Let's talk about Tapatalk

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

Doc

Actieve deelnemer
Zelf gebruik ik Tapatalk ook dagelijks en ben er zeer tevreden over, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten om de redenen die @jaap beschrijft.
Persoonlijk stoor ik me momenteel heel erg aan de advertenties die over het forum getoond worden waardoor de tekst niet te lezen is, maar ik begrijp ook dat die advertenties nodig zijn om dit forum gratis aan te kunnen bieden aan de gebruikers.

Mocht er besloten worden om alsnog Tapatalk te gaan gebruiken dan zou ik dat erg fijn vinden, zo niet... dan is dat jammer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.