nieuwe trap Castor, Falco of Taurus of anders?

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Ik wil een stevige trap kopen met 8 treden. Mijn vraag is of het voor een amateur nu
echt de moeite waarde is om een professionele trap te kopen als een Altrex Taurus of Falco, of
dat een semi-professionele Castor volstaat.

Ze voldoen allemaal aan dezelfde normen, alleen is er een redelijk prijsverschil
Bij de echt professionele zijn de treden geklonken, bij de semi gelast.

Ik wil geen concessies doen aan mijn veiligheid, maar ook niet een extra zware trap hebben
omdat die beter bestand is tegen het ruwe gebruik van een professional.

Heeft iemand ervarinh hiermee?
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Voor een klusser voldoet een castor, als je hem alleen zelf gebruikt en er netjes mee omgaat is het een prima trap. De prof serie is beter bestand tegen "misbruik". Een dubbel oploopbare versie is heel prettig in gebruik.
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Ik heb zelf de falco en die vind ik erg prettig. Een dubbel oplosbare trap vind ik zelf alleen prettig bij modellen met maar een paar treden. Een trap met 8 treden wordt mij dan te lomp en te zwaar.
 

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Dank voor al deze adviezen!
Het is moeilijk om te beslissen omdat heel weinig winkels deze trappen in voorraad hebben, of ze zijn ingesealed/met bandjes vastgemaakt zodat je ze niet goed kunt bekijken.
Voor zover ik prijzen kon zien is de Falco niet heel veel duurder dan de Castor, alleen minder makkelijk verkrijgbaar.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ik heb vorig jaar ook een Castor gekocht omdat ik van mijn standaard Altrex trap was afgevallen. Zo'n Castor das andere koek, die is echt heel veel stabieler en steviger dan een huis tuin en keukentrap. Als je geen hele profi dingen wilt gaan doen en prima keus. Mijne bij Fonq besteld, ging prima, goede prijs en snel geleverd.
 

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Ik heb zelf de falco en die vind ik erg prettig. Een dubbel oplosbare trap vind ik zelf alleen prettig bij modellen met maar een paar treden. Een trap met 8 treden wordt mij dan te lomp en te zwaar.

Hoi Sam.

het valt me op dat de Falco in de enkeloploopbare versie niet van die 'lijntjes' heeft of een metalen anti-spreidbeveliging.
Klopt dat?

Groeten,
Duncan
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Dat klopt inderdaad, de trap wordt alleen door het plateau geblokkeerd. In ieder geval bij mijn versie met 5 treden. Ik heb er nog geen problem van ondervonden en ik vertrouw er eerlijk gezegd wel op dat het in orde is.
Ik heb mijn trap overigens gekocht bij, http://www.bouwshoponline.nl hun levertijd was vrij lang (twee weken) maar de prijs was zelfs lager dan prijs die ik op sommige plekken voor de castor vond.
 

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Dank je voor je reactie. Ik heb nog eens Altrex gebeld en de versies met meer dan 5 treden hebben wel bandjes :D.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.