Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

nieuwe trap Castor, Falco of Taurus of anders?

Ik wil een stevige trap kopen met 8 treden. Mijn vraag is of het voor een amateur nu
    echt de moeite waarde is om een professionele trap te kopen als een Altrex Taurus of Falco, of
    dat een semi-professionele Castor volstaat.

Ze voldoen allemaal aan dezelfde normen, alleen is er een redelijk prijsverschil
    Bij de echt professionele zijn de treden geklonken, bij de semi gelast.

Ik wil geen concessies doen aan mijn veiligheid, maar ook niet een extra zware trap hebben
    omdat die beter bestand is tegen het ruwe gebruik van een professional.

Heeft iemand ervarinh hiermee?

Voor een klusser voldoet een castor, als je hem alleen zelf gebruikt en er netjes mee omgaat is het een prima trap. De prof serie is beter bestand tegen "misbruik". Een dubbel oploopbare versie is heel prettig in gebruik.
    sometimes you just need a bigger hammer

Castro is prima. Problemen ontstaan door zware zijdelingse belasting. En dan met name als de trap ongelijk staat.

Ik heb zelf de falco en die vind ik erg prettig. Een dubbel oplosbare trap vind ik zelf alleen prettig bij modellen met maar een paar treden. Een trap met 8 treden wordt mij dan te lomp en te zwaar.

Dank voor al deze adviezen!
    Het is moeilijk om te beslissen omdat heel weinig winkels deze trappen in voorraad hebben, of ze zijn ingesealed/met bandjes vastgemaakt zodat je ze niet goed kunt bekijken.
    Voor zover ik prijzen kon zien is de Falco niet heel veel duurder dan de Castor, alleen minder makkelijk verkrijgbaar.

Ik heb vorig jaar ook een Castor gekocht omdat ik van mijn standaard Altrex trap was afgevallen. Zo'n Castor das andere koek, die is echt heel veel stabieler en steviger dan een huis tuin en keukentrap. Als je geen hele profi dingen wilt gaan doen en prima keus. Mijne bij Fonq besteld, ging prima, goede prijs en snel geleverd.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Zelf al een paar keer op een Layher gestaan en voor al de hoge A trappen zijn erg stevig.
    http://www.layher.nl/wp-content/uplo...en-trappen.pdf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door samvg Bekijk Berichten
    Ik heb zelf de falco en die vind ik erg prettig. Een dubbel oplosbare trap vind ik zelf alleen prettig bij modellen met maar een paar treden. Een trap met 8 treden wordt mij dan te lomp en te zwaar.
    Hoi Sam.

het valt me op dat de Falco in de enkeloploopbare versie niet van die 'lijntjes' heeft of een metalen anti-spreidbeveliging.
    Klopt dat?

Groeten,
    Duncan

Dat klopt inderdaad, de trap wordt alleen door het plateau geblokkeerd. In ieder geval bij mijn versie met 5 treden. Ik heb er nog geen problem van ondervonden en ik vertrouw er eerlijk gezegd wel op dat het in orde is.
    Ik heb mijn trap overigens gekocht bij, http://www.bouwshoponline.nl hun levertijd was vrij lang (twee weken) maar de prijs was zelfs lager dan prijs die ik op sommige plekken voor de castor vond.

Dank je voor je reactie. Ik heb nog eens Altrex gebeld en de versies met meer dan 5 treden hebben wel bandjes .

Forum Rechten