Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Domino frees DF500

Domino frees DF500

Beste medeforummers,

Ik ben een amateur houtbewerker en maak wel eens wat kasten, een tafel of iets dergelijks.
    Helaas ben ik beperkt in mijn gereedschappen zodat ik altijd heel creatief moet zijn of wat ook vaak voorkomt afzien van een idee.
    Ik heb in ieder geval een goede invalzaag met liniaal, een bovenfrees, een freestafel, een decoupeerzaag, afkortzaag, kolomboor en wat losse handgereedsschap.

Regelmatig lees ik over het gemak van de Festool domino frees DF500.

Nieuw is die voor mij helaas niet betaalbaar.

Ik kijk wel eens op marktplaats maar durf het eigenlijk niet aan. Bovendien is het dan ook nog duur.
    Ik zie wel een een goedkopere staan bij Madevtools maar daarover vind ik verder niets op internet. Ik ken het bedrijf niet en het heeft ook geen eigen site. Als iemand ervaring heeft met dit bedrijf zou het fijn zijn dit hier te delen.

Als iemand een tip heeft voor een goede 2e hands voor een betaalbaar bedrag dan houd ik mij aanbevolen. (prijs +/- €400)

Ook andere tips zijn welkom.

mvg

Blazoen

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Als je een freestafel hebt kan je de dominogleuven zelf frezen. Je zult wat moeten experimenteren om de gleuven in stappen op diepte te krijgen en ze ook nog op de juiste plaats. De domino's zijn vrij eenvoudig zelf te maken met kwart rond freesjes. Maar zo simpel en nauwkeurig als een "echte" zal wel wat lastiger zijn.
    In de tussentijd kan je ervoor sparen.

Ik zat met het zelfde probleem Blazoen.

Nieuw is voor niet zakelijk gebruik onbetaalbaar, vind ik tenminste.
    Tweedehands is wel te doen, maar dan moet je het apparaat zelf ophalen en eerst testen.
    Ik heb vervolgens op marktplaats een advertentie gezet waarin ik een domino heb gevraagd.