Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Domino frees DF500

Domino frees DF500

Beste medeforummers,

Ik ben een amateur houtbewerker en maak wel eens wat kasten, een tafel of iets dergelijks.
    Helaas ben ik beperkt in mijn gereedschappen zodat ik altijd heel creatief moet zijn of wat ook vaak voorkomt afzien van een idee.
    Ik heb in ieder geval een goede invalzaag met liniaal, een bovenfrees, een freestafel, een decoupeerzaag, afkortzaag, kolomboor en wat losse handgereedsschap.

Regelmatig lees ik over het gemak van de Festool domino frees DF500.

Nieuw is die voor mij helaas niet betaalbaar.

Ik kijk wel eens op marktplaats maar durf het eigenlijk niet aan. Bovendien is het dan ook nog duur.
    Ik zie wel een een goedkopere staan bij Madevtools maar daarover vind ik verder niets op internet. Ik ken het bedrijf niet en het heeft ook geen eigen site. Als iemand ervaring heeft met dit bedrijf zou het fijn zijn dit hier te delen.

Als iemand een tip heeft voor een goede 2e hands voor een betaalbaar bedrag dan houd ik mij aanbevolen. (prijs +/- €400)

Ook andere tips zijn welkom.

mvg

Blazoen

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Als je een freestafel hebt kan je de dominogleuven zelf frezen. Je zult wat moeten experimenteren om de gleuven in stappen op diepte te krijgen en ze ook nog op de juiste plaats. De domino's zijn vrij eenvoudig zelf te maken met kwart rond freesjes. Maar zo simpel en nauwkeurig als een "echte" zal wel wat lastiger zijn.
    In de tussentijd kan je ervoor sparen.

Ik zat met het zelfde probleem Blazoen.

Nieuw is voor niet zakelijk gebruik onbetaalbaar, vind ik tenminste.
    Tweedehands is wel te doen, maar dan moet je het apparaat zelf ophalen en eerst testen.
    Ik heb vervolgens op marktplaats een advertentie gezet waarin ik een domino heb gevraagd.
    Daar hebben een paar partijen op gereageerd, ook ene Rien uit Middembeemster, dat zou je Madev kunnen zijn. Hij kwam mij erg vertrouwd over, maar kon helaas geen BTW bon schrijven, daarom ging de deal niet door, anders had ik hem zeker gekocht.
    in - out machines uit Culemborg bood vervolgens een DF500 aan, en kon wel een bon schrijven, die heb ik toen, na testen gekocht. De Domino bevalt uitstekend.
    Vervelend is dus dat je wel ter plekke het apparaat moet testen, Sittard, nogal zuidelijk gelegen, (op het moment dat ik dit schrijf zit ik even in Geleen) naar Middenbeemster is geen sinecure, en het wordt helemaal vervelend als je besluit om niet te kopen.
    Alternatief zou kunnen zijn om een tweedehands Mafell Duo te kopen, is minder flexibel, maar degelijker, die ligt wat goedkoper in de tweedehands markt, maar wordt in verhouding weinig aangeboden. (Op dit moment wordt er een Mafell duo dd40G op Mp aangeboden, in uden).

Als je je niet zeker voelt, kan je natuurlijk ook op het forum vragen of iemand met je mee wil gaan.

succes al vast

Joep

Ik heb mijn domino+dominodoos bij madev vandaan. Zeer aardige man zelf meubelmaker, heeft mij zijn hele werkplaats laten zien en de dingen die hij maakt. Hij koop het ergens goedkoop in bij veilingsites en restpartijen, bijv een showroommodel uit de winkel. Die is dan overjarig op bouwjaar maar eigenlijk nieuw! Ook koopt hij in het buitenland festool en verkoopt het hier. Vaak zit er nog een bewijs van aankoop bij zodat je hem kan registreren.

Mijn ervaring zeer positief!

Heb bij madevtools een kapex en en festool stofzuiger gekocht.
    Allemaal keurig geregeld, betrouwbare kerel.
    Houterig mannekke

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Met Madevtools hebben enkele van jullie gelukkig positieve ervaring.
    Ik kom nu nog net iets te kort maar wellicht dat het in de toekomst nog een keer gaat lukken.

Ik heb mijn domino frees bij madevtools gekocht, ik vond de prijs iets te goed dus heb hem toen gebeld. hij heeft uitgelekt hoe hij er aan kwam en ik ben er naartoe gegaan om de frees optehalen. het is een sympathieke vent die dit bijna doet als een hobby, de volgende keer dat ik een machine nodig heb is de kans groot dat ik deze weer bij hem koop.

Ik zelf heb nog even op marktplaats verder gekeken maar vond het uiteindelijk toch te link.
    Te veel schimmige figuren en vage verhalen, enkele goede daargelaten.

Ik heb inmiddels doorgespaard en de dominofrrees DF500 set nieuw gekocht bij Toolnation. Een doos met domino's heb ik goedkoop bij ach-shop in Duitsland gekocht (€149 incl freesjes en systainer)
    Ben zeer tevreden over de DF500, die had ik jaren eerder moeten hebben.

Vandaag nog een schuurmachientje bij hem opgehaald. Een festool RTS400EQ. Hij had er 2 maar ik wilde die ene en van die ander werd nog het zooltje overgezet naar die ik wilde. Prima service van hem. Hij heeft nu echt een soort schowroompje, waar alles nieuw staat van festool.
    grote kans dat mijn volgende aankoop ook bij hem is.
    Laatst gewijzigd door matrex-online; 07-11-14 om 19:06.

Waar kan ik die madevtools ergens vinden?

Forum Rechten