Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Stalen schaven te koop

Ik heb onlangs een lotje schaven gekocht, voor mezelf te veel. (had er al een paar ;-)

Het is mogelijk om ze in orde te zetten voor gewoon gebruik, maar ik heb de indruk dat de handvatten iets kleiner zijn dan bij een stanley nr 4, en er is wel wat werk aan.

Ook stand van de handvatten is anders dan bij Stanley

Waar ze naar ik denk ook goed voor zijn is om 'infilplanes' van te maken.

Een enkel schaafje kan weg voor 5€, vanaf 10 stuks wordt dat 4€ per stuk. Uiteraard komen hier nog eventuele verzendkosten bij.

Beeld zegt meer dan woord:

IMAG0123.jpg

IMAG0125.jpg

IMAG0126.jpg

Groeten,
    Steven
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Hebben ze nog een naam of merk? En wat denk je zelf van de kwaliteit? Ik voel wel voor eentje. Wat zouden de verzendkosten zijn?

Ik denk dat ik net dezelfde heb liggen . Ik moet ze ook nog beginnen opknappen.
    Sucking at something is the first step towards being sorta good at something.

Ik heb ook wel interesse. Wat zou er nodig zijn om ze werkbaar te maken ? Zool vlakken, mes wetten of is er meer aan te doen ?
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    heb er ook zo 2 via 2dehands gekocht .
    zijn hun gewicht in oud ijzer waard en niet meer dan dat .
    extreem slecht afgewerkt
    niet vlakke zool en het staal van het mes is imo ook waardeloos

Naam of merk staat er niet op.
    Mes is inderdaad niet veel waard, maar 'k ga binnenkort eens een paar proefjes doen (harden).
    de zool is niet vlak, maar dat is ze bij een Stanley ook niet.

Heb het bij het begin van het draadje al aangegeven: 't is zeker geen topkwaliteit.
    Heb één schaafje klaar voor gebruik gemaakt, zal dit weekend es kijken of ik de tijd vind om een filmpje te maken.

Groeten,
    Steven
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Deze schaven zijn geschikt om ze te verbouwen. De prijs is al lager dan een stuk ijzer u profiel. Ja er zit veel werk in maar dat geeft ook voldoening.

Ideaal materiaal om te gebruiken, tijdens een werkshop over het stevig tunen van schaven en het slijpen van schaafbeitels .
    Een daarna zijn de zolen van de schaven recht, dus zijn ze wat meer waard.

groeten,
    Ornament
    Laatst gewijzigd door ornament; 10-08-14 om 00:14.

Wel, dat zijn ook de redenen waarom ik ze heb gekocht.
    Het mes heb ik ondanks de lage kwaliteit toch redelijk scherp gekregen, maar de standtijd zal er wel naar zijn vrees ik.
    Wel goed voor wie wil leren slijpen en of wetten uit de losse pols, voldoende oefening verzekerd ;-).

Soit, wie interesse zou hebben kan me gerust een pb'tje sturen.
    Ik heb nog niet gereageerd op de interesse in dit draadje, wil niemand iets verkopen waar ie uiteindelijk niets mee kan.

Steven
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Nog enkele toevoegingen en foto's van de schaafjes:

Op deze foto is duidelijk te zien dat bij de merkloze schaafjes de mondopening een stukje meer naar achter ligt.
    IMAG0141.jpg

Voorkant (had iedereen waarschijnlijk wel door ;-))
    IMAG0142.jpg

Op deze foto en de volgende is duidelijk te zien dat er minder plaats is tussen het achterste handvat en het mes (dus minder plaats voor je hand) door het meer naar achter liggen van de beitel.
    IMAG0144.jpg

IMAG0145.jpg

De stelschroef van de kikker
    IMAG0147.jpg

Voorkant kikker
    IMAG0148.jpg

Wat ik er ook nog bij moet vertellen is dat de diepteregeling voor de beitel achterstevoren werkt ;-)

Denk dat je eigenlijk niet meer dan de body goed kan gebruiken voor een infill, de rest zal behoorlijk waardeloos zijn.
    Misschien is met de kikker nog iets aan te vangen, maar daar moet iemand met meer tijd dan ik zich eens mee bezig houden ;-)

Het is niet mijn bedoeling mijn naam hier op het forum te bezoedelen door rommel als kwaliteit te proberen verkopen, mocht iemand er iets mee zijn, zoveel te beter. Zoals hier in Vlaanderen wordt gezegd: ze eten geen brood ;-)

Groeten,
    Steven
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Forum Rechten