viltjes onder stoelpoten

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Om ons laminaat te beschermen heb ik viltjes onder de stoelpoten geplakt.
Na enige tijd komen die dingen los, hangen dan een tijdje half naast de poot, plakken we ze nog eens terug, om kort daarna maar weer nieuwe te plakken.
En eigenlijk vind ik het maar een armoedige vertoning.

De filtjes die je met een spijker inslaat hebben weer een vrij harde nylon rand om het vilt. Met die dingen ben ik eigenlijk bang dat na een tijdje het vilt samendrukt en het nylon over de grond krast.

Zijn er nog andere opties?
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik zit met hetzelfde gepruts.
Ik heb nu als proefje, bij een veel gebruikte stoel, M3 rampa's in de poten gemonteerd. Zo kan ik nu vrij makkelijk filtjes - waarvan ik het houtschroefje vervang door een M3 boutje - vernieuwen.

Ik weet (nog) niet of dit DE oplossing is. Het proefje heeft nog niet lang genoeg geduurd.

mvg
klaas0639
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Kijk eens naar QuickClick,
de houdertjes schroef je onder de poten, en vervolgens klik je er de viltjes in.
Viltjes versleten, dan klik je er nieuwe in.
Er zijn vier soorten viltjes, afhankelijk van de vloersoort.
En er zijn verschillende maten.
Ik zag ze bij de Hornbach.
Zie ook de foto's
succes, Joep

IMG_20140807_234501 crop level wb.jpg
IMG_20140807_234934 rot level.jpg
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Het probleem bij die viltjes is dat ze, vooral bij houten vloeren met v-naad, dat ze der altijd afschuiven.
Een vriend van mij heeft het opgelost door een stuk vloerbedekking onder de poten te lijmen met 2-componenten.
Kost niks en werkt als een tierelier. (Je kunt natuurlijk ook vilt er onder plakken)
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
prima oplossing, gewoon een stukkie tapijttegel bij de Marskramer of Leenbakker.

schoonloopmat werkt ook prima, zit een rubber rug onder die je makkelijk kunt lijmen.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Mmmmhh die vloerbedekking. Dan denk ik: "Dat ik daar niet even zelf op gekomen ben!"
Klinkt als een heel goede oplossing. Vloerbedekking is een stuk slijtvaster als dat vilt.
En inderdaad het zelf uitkiezen van een lijm. Met dat vilt zit je vast aan het dubbelzijdige plakband wat daar standaard aan zit.
Ik had het kopse hout al eens geprobeerd te verzegelen met lak in de hoop dat het beter bleef zitten, Hielp maar weinig.

De floorfriendly en wagner zien er niet slecht uit, maar daarbij hou ik de angst dat wanneer je viltje te dun wordt het huisje gaat krassen.

Marskramer en Leenbakker heb ik hier niet dus zal het de jysk of ikea worden, voor een schoonloopmat!
Tegen de kerst weten we wie het beter voor elkaar heeft, Klaas0639 of ik :D
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ja ik had dezelfde ervaring als jij Lemen: ook ik dacht "Waarom ben ik daar zelf niet op gekomen".

Een constructie van uit vloerbedekking gemaakte beschermers die met epoxy geplakt worden op een drager die met rampas bevestigd wordt aan de poot zodat het slijtend deel kunt vervangen, lijkt een ideale oplosssing.

mvg
klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.