Even een ongemak

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Best forumvrienden en vriendinnen,

Afgelopen zondag, eind van de middag, besloten wij een kleinigheidje te eten in een naburig dorp (bij de Herezijl brug tussen Terkaple en Terherne voor wie er bekend is). We gingen op de fiets, door ons dorp over onze lokale ophaalbrug. Daar zou net een bootje door heen en 2 meisjes stonden al op de brug om deze te bedienen. Met 1 knop gaan de lichten branden, even later de bomen neer en dan de brug omhoog. De lichten branden al, maar ik riep, wij kunnen er vast nog wel even langs. De bomen waren nog omhoog, ik keek naar het bootje, keek achterom naar mijn familie en knalde toen met mijn kop tegen de 2e boom die inmiddels naar beneden kwam.Salto achterover van de fiets, grr ...gv... ik kon niet overeind komen en kroop naar de kant en ging in de berm liggen. Familie, ernstig geschrokken er om heen, kop onder het bloed van de klap en veel rugpijn. Mijn vrouw belde direct 112, wat ik zwaar overdreven vond, we moesten verder, we zouden wat eten etc. In het ziekenhuis bleek op de CT scan dat ik 2 breuken in een wervel had, ergen midden in de rug. Na 2 dagen plat liggen had de neurologische service van het ziekenhuis in Groningen (ik lag in Heerenveen) besloten dat een operatie niet nodig was en dat ik een corset aangemeten zou worden en naar huis kon. Dinsdag avond stond ik weer naast het bed op eigen benen en sinds woensdagmiddag ben ik weer thuis!!! 6 weken corset en voorlopig veel pijnstillers, maar ik scharrel in ieder geval wat door huis en kan weer van de pc gebruik maken.
Heb goed gevoel in mijn benen en voeten, dus met wat rust komt alles weer goed. Het was niet helemaal zoals we de zondag gepland hadden, maar ik heb toch ook wel weer mazzel dat het weer goed komt.

Het forum bleef al die dagen gelukkig vanzellef door lopen!

jaap

ps ik weet dat jullie mij allemaal het beste wensen, indachtig de sfeer op ons mooi forum, dus jullie hoeven hier niet massaal te reageren ;) . But me is very happy dat ik vanacht weer thuis sliep!
Voor de Facebookers
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Beste Jaap,

Natuurlijk reageren we massaal om je beterschap te wensen. Ook ik bij deze!
Als ik het zo lees, ben ik blij dat ik geen fiets heb, veel te gevaarlijk 😉. Was het er een met hulpmotor?
sterkte in ieder geval!

gr. Ronald
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Beterschap Jaap!
Goed om ook eens de andere kant van het verhaal te lezen, meestal ben ik degene die als boosdoener/brug/sluiswachter de bomen laat zakken. En nee, niet ieder object is gelijk, bij sommige kan je echt niks meer doen om de bomen te stoppen als je eenmaal de lichten hebt ingeschakeld.....
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Niet massaal reageren, we doen het lekker toch en ik blijf niet achter: beterschap! ( ja en ik meen het ook! )

Kijk je wel uit met die pijnstillers? Ik hoor het zo vaak dat mensen zeggen dat ze zo goed helpen en weer van alles gaan lopen doen.
Die pijnstillers lossen niks op, dempen alleen de pijn, maar de kwaal zit er nog steeds, dus doe nou maar een tijdje rustig aan.
Nu even doorbijten en rustig aan ( niks) doen, dan geneest het hopelijk helemaal en hou je er niks aan over.
 

WR1944

Oud hout
Ook vanuit Amerika van harte beterschap. Ik hoop dat alles weer op z'n pootjes terecht komt. De rug is een belangrijk onderdeel in de bewegingsmotor en wordt vaak onderschat. Vooral bij het handmatig houtbewerken merk je dat goed. Het is de brug tussen je voeten voor het afzetten en je handen en armen die het eigenlijke werk doen.
 
A

Athanor

Guest
No mut it net gekker wurde! Do bist toch gjin jongfeint meer:rolleyes:

Do joust dy mar even del hjer!

Betterskip fan houtfreon Fons
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik sluit me helemaal aan bij WR1944, met dien verstande dat ik hoop dat jij voortaan óók op je pootjes terecht komt in plaats van op je rug. Snel herstel gewenst!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
No mut it net gekker wurde! Do bist toch gjin jongfeint meer

Do joust dy mar even del hjer!

Betterskip fan houtfreon Fons

Ik sluit me denk ik aan bij Fons maar helemaal zeker weet ik het niet.... beterschap Jaap!

Ps) Wel slecht verhaal, je hele leven op snelle brommers en dan vallen met de fiets ;) Had je een stoerder verhaal van kunnen maken.... dat je met je fiets over die brug wou springen ofzo...
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ps) Wel slecht verhaal, je hele leven op snelle brommers en dan vallen met de fiets ;) Had je een stoerder verhaal van kunnen maken.... dat je met je fiets over die brug wou springen ofzo...

Ja, precies!
En bij deze reageer ik dan ook niet.

Maar wel beterschap gewenst.
 

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Tja... Kan nu wel een heel verhaal typen maar in ieder geval beterschap en maar hopen dat je er geen last meer van zult hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.