Aanschaf afkortzaag dewalt dw770

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Ik wil graag een afkortzaag met trekfunctie gaan aanschaffen.
deze zal gebruikt worden voor het maken van een hoogslaper, kledingkast en bureau van steigerhout.
Tevens zal hij gebruikt worden om douglas hout te zagen waar ik een speeltoestel en wat tuinmeubels met bloembakken van ga maken.
aangezien ik een vrij beperkt budget heb van €300-€400 en ik graag een machine koop die betrouwbaar en precies werkt, viel mijn oog op een dewalt dw770. Deze is nu te vinden voor €313,-
Echter is dit wel een echte instap machine van dewalt.
Zijn er mensen hier op dit forum die ervaring hebben met deze machine?

Tot op heden heb ik ervaring met een afkortzaag van powerplus. Deze doet zijn werk redelijk maar er zit nogal wat speling. Het afstelling van de machine werkt ook niet lekker. Ik zoek dus echt een machine die zeer nauwkeurig verstek kan zagen en dit met nagenoeg geen afwijking doet.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Heeft er niemand ervaring met deze afkortzaag?
als alternatieven kom ik een aantal andere merken tegen met ieder z'n eigen + en - punten.
metabo kgs 254
+ beschikt over een laser
- lees berichten over speling in de geleiders
- neemt een stuk meer ruimte in door de geleiders achter de zaag.

makita ls0815sl
+ beschikt over een laser
- geleiders achter de zaag

ryobi ems216l
+ compact
+ beschikt over 2 lasers
+ de prijs
- voor mij onbekend merk
- weinig ervaringen over te vinden

andere suggesties zijn welkom.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Ik heb ervaring met de DW777, die is te koop voor onder de 400

staat ergens review op deze site, mocht je in de buurt van zoetermeer wonen mag je komen zagen
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Zoetermeer ligt helaas niet echt om de hoek.
als ik het goed heb is het verschil tussen de 770 en de 777 het vermogen. De 777 heeft 200watt meer vermogen.
klopt dit of zijn er nog meer verschillen?
Zijn er na een jaar gebruik nog dingen waar je tegenaan liep?
nog steeds even precies en geem speling bijvoorbeeld?
 

A.N

Actieve deelnemer
Ik zoek dus echt een machine die zeer nauwkeurig verstek kan zagen en dit met nagenoeg geen afwijking doet.

Zelf heb ik een Dewalt 780XPS in gebruik en jarenlang de DW 712 in gebruik gehad. Beide machines blijven bij intensief gebruik zeer nauwkeurig werk afleveren en zijn zeer betrouwbaar.
Minpuntje bij Dewalt blijft de stofafzuiging, die is bij de 780 al wel verbeterd maar nog niet optimaal, volgens mij heeft Festool dat handiger opgelost.

Het instapmodel van Dewalt maar ook die van andere fabrikanten bieden in de prijsklasse waarin jij zoekt ook echt wel waar voor hun geld bij normaal gebruik, wat betreft nauwkeurigheid verschillen de betere merken in die prijsklasse niet zoveel.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
De stofafzuiging vindt ik van mindere mate belangrijk.
Als er gezaagd wordt gebeurd dit buiten in de tuin. Binnen zagen doe ik nooit, heb daar ook de ruimte niet voor.

Wel zit ik te denken om er een onderstel voor aan te schaffen.
Waar moet ik hier eigenlijk op letten?
gebruik nu mijn tuintafel samen met een blokje hout als steun voor de planken.
niet echt ideaal dus.....
 

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Ik heb sinds een aantal maanden een DW778 XPS. Geweldige machine, goede stofafzuiging.

Eerder heb ik gewerkt met de instapmodellen van DeWalt maar ook met die van Bosch. Met de alternatieven heb ik geen ervaring, maar ik zou persoonlijk voor Dewalt gaan gezien de alternatieven die je noemt.

De XPS schaduwfunctie is volgens mij beter als de laser gezien die altijd klopt. Het minpunt is dat je buiten de schaduwlijn slecht ziet.

Succes met kiezen
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
105
als ik het goed heb is het verschil tussen de 770 en de 777 het vermogen. De 777 heeft 200watt meer vermogen.
klopt dit of zijn er nog meer verschillen?
•Bevat in vergelijking tot de DW777 geen verticale materiaalklem, geen hulpstukken ten behoeve van stofafzuiging en een ander zaagblad.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
De meerprijs is het me dan niet waard.
Materiaalklem heb je voor minder dan €20,- via internet.
de dw770 heeft voor mijn doeleinde voldoende vermogen en de stofafzuiging gebruik ik toch niet.
lees ook veel te veel dat deze toch niet voldoende werken bij de meeste machines.

Nu alleen nog twijfel om een onderstel van dewalt erbij te kopen of van een ander merk.
Lees goede verhalen over diverse onderstellen waaronder die van de gamma.
Scheelt toch weer minimaal €40,- waar ik dan mooi een extra zaagblad voor kan kopen.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Zoetermeer ligt helaas niet echt om de hoek.
als ik het goed heb is het verschil tussen de 770 en de 777 het vermogen. De 777 heeft 200watt meer vermogen.
klopt dit of zijn er nog meer verschillen?
Zijn er na een jaar gebruik nog dingen waar je tegenaan liep?
nog steeds even precies en geem speling bijvoorbeeld?

Na een jaar is er nog steeds geen tiende graad verschil in haaksheid. Stofafzuiging is prut, maar dat boeit mij niet.
Als ik tegelijk met stofzuiger start knalt de groep eruit, daar moet je even op Letten.

Speling, nee niets. De beschermkap slaat hard dicht dus verwacht wel dat het wieltje ooit losschiet.
Kortom, tevreden
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ik wil graag een afkortzaag met trekfunctie gaan aanschaffen.
deze zal gebruikt worden voor het maken van een hoogslaper, kledingkast en bureau van steigerhout.
Tevens zal hij gebruikt worden om douglas hout te zagen waar ik een speeltoestel en wat tuinmeubels met bloembakken van ga maken.
aangezien ik een vrij beperkt budget heb van €300-€400 en ik graag een machine koop die betrouwbaar en precies werkt, viel mijn oog op een dewalt dw770. Deze is nu te vinden voor €313,-
Echter is dit wel een echte instap machine van dewalt.
Zijn er mensen hier op dit forum die ervaring hebben met deze machine?

Tot op heden heb ik ervaring met een afkortzaag van powerplus. Deze doet zijn werk redelijk maar er zit nogal wat speling. Het afstelling van de machine werkt ook niet lekker. Ik zoek dus echt een machine die zeer nauwkeurig verstek kan zagen en dit met nagenoeg geen afwijking doet.

die Metabo zou ik goed over denken voordat je die overweegt. Ik heb de 216 ervan en daar ben ik in mindere mate tevreden over. Niet zuiver en wat lomp. Nu heb ik er 2 voor €90.- kunnen kopen (1 kap en 1 trek met kapotte motor, daar 1 werkende trekzaag van gemaakt), voor dat geld was het jaren geleden wel OK, maar voor de €190.- die ze er nieuw voor vragen zou ik er nooit een kopen.

Bosch heeft ook een mooie, de GCM 12 serie, alleen beginnen die pas bij €600.-. Is een 2e hands machientje overigens niet wat? Dan kan je een uitgebreider model kopen voor minder dan een nieuwe instapper.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
2e hands kijk ik ook wel wat rond maar voorkeur gaat toch naar nieuw.
helaas niet al te goede ervaringen met 2e hands.
Een gcm12 is een mooie machine maar voor mij overkill.
heb helaas niet veel ruimte om de zaag op te bergen. Heb een zeer kleine schuur die al behoorlijk vol staat....
zoek daarom ook een compact model.
Een 2e hands dewalt wordt al snel voor €250,- aangeboden. Voor €60,- meer heb ik dan een nieuwe machine met garantie.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Dan is 2ehands idd niet de moeite en zou ik ook voor een nieuwe gaan. Alleen qua grote ontlopen ze elkaar niet zoveel volgens mij, de Bosch en de DeWalt. Wel als je naar die Metabo kijkt, omdat de geleiders naar achteren wegsteken. Da's bij mij ook zo, en dat is echt vervelend ruimtetechnisch.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Bosch blauw kom je 2e hands ook niet veel tegen helaas. Anders waren deze machines ook een goede kandidaat geweest.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Vandaag bij de gamma geweest. Daar hadden ze ook een onderstel staan. Voelde goed aan maar moest €139,- kosten.
eerst maar de zaag kopen.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Vandaag bij de gamma geweest. Daar hadden ze ook een onderstel staan. Voelde goed aan maar moest €139,- kosten.
eerst maar de zaag kopen.

Een paar weken terug was dit onderstel bij de Gamma in de aanbieding voor €119 en met de 20% kortingbon op het krantje was de prijs €99 euro.
Vaak komt later zo'n dezelfde aanbieding ook bij karwei en soms ook weer terug bij de Gamma.
Mvg.:)
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Waarom niet opteren voor een variante van de mftc in combinatie met de invalcirkelzaag? Je kan desnoods gewoon een "bord" maken met het gatenpatroon en in combinatie met een stel benchdogs kan je zowel haaks als in verstek (45°) afkorten. Sinds ik de mftc van Benchworks gemaakt heb kort ik al mijn planken zo af. Pico bello in de haak! En als je de benchdogs diagonaal plaatst op het gatenpatroon, dan kan je onder 45° afkorten. Met de invalcirkelzaag onder 45° te zetten zelfs in dubbel verstek. Natuurlijk, als je onder een hoek van 15° ofzo wil afkorten is dit geen optie.

Het is een goedkopere manier en neemt weinig plaats in...
 

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
De Makita LS1018 is voor rond de €400,- verkrijgbaar, deze heeft minder wattage maar wel meer capaciteit als de Dewalt, zijn hier ervaringen met deze instapmachine?
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Vandaag de trotse eigenaar geworden van een dewalt dw771.
Ik zal binnenkort mijn eerste bevindingen hier posten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.