Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

Aanschaf afkortzaag dewalt dw770

Ik wil graag een afkortzaag met trekfunctie gaan aanschaffen.
    deze zal gebruikt worden voor het maken van een hoogslaper, kledingkast en bureau van steigerhout.
    Tevens zal hij gebruikt worden om douglas hout te zagen waar ik een speeltoestel en wat tuinmeubels met bloembakken van ga maken.
    aangezien ik een vrij beperkt budget heb van €300-€400 en ik graag een machine koop die betrouwbaar en precies werkt, viel mijn oog op een dewalt dw770. Deze is nu te vinden voor €313,-
    Echter is dit wel een echte instap machine van dewalt.
    Zijn er mensen hier op dit forum die ervaring hebben met deze machine?

Tot op heden heb ik ervaring met een afkortzaag van powerplus. Deze doet zijn werk redelijk maar er zit nogal wat speling. Het afstelling van de machine werkt ook niet lekker. Ik zoek dus echt een machine die zeer nauwkeurig verstek kan zagen en dit met nagenoeg geen afwijking doet.

Heeft er niemand ervaring met deze afkortzaag?
    als alternatieven kom ik een aantal andere merken tegen met ieder z'n eigen + en - punten.
    metabo kgs 254
    + beschikt over een laser
    - lees berichten over speling in de geleiders
    - neemt een stuk meer ruimte in door de geleiders achter de zaag.

makita ls0815sl
    + beschikt over een laser
    - geleiders achter de zaag

ryobi ems216l
    + compact
    + beschikt over 2 lasers
    + de prijs
    - voor mij onbekend merk
    - weinig ervaringen over te vinden

andere suggesties zijn welkom.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik heb ervaring met de DW777, die is te koop voor onder de 400

staat ergens review op deze site, mocht je in de buurt van zoetermeer wonen mag je komen zagen

Zoetermeer ligt helaas niet echt om de hoek.
    als ik het goed heb is het verschil tussen de 770 en de 777 het vermogen. De 777 heeft 200watt meer vermogen.
    klopt dit of zijn er nog meer verschillen?
    Zijn er na een jaar gebruik nog dingen waar je tegenaan liep?
    nog steeds even precies en geem speling bijvoorbeeld?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C.luning Bekijk Berichten
    Ik zoek dus echt een machine die zeer nauwkeurig verstek kan zagen en dit met nagenoeg geen afwijking doet.
    Zelf heb ik een Dewalt 780XPS in gebruik en jarenlang de DW 712 in gebruik gehad. Beide machines blijven bij intensief gebruik zeer nauwkeurig werk afleveren en zijn zeer betrouwbaar.
    Minpuntje bij Dewalt blijft de stofafzuiging, die is bij de 780 al wel verbeterd maar nog niet optimaal, volgens mij heeft Festool dat handiger opgelost.

Het instapmodel van Dewalt maar ook die van andere fabrikanten bieden in de prijsklasse waarin jij zoekt ook echt wel waar voor hun geld bij normaal gebruik, wat betreft nauwkeurigheid verschillen de betere merken in die prijsklasse niet zoveel.
    vriendelijke groet,
    Albert
    Website
    Meubelwas
    Waterbeitsen

De stofafzuiging vindt ik van mindere mate belangrijk.
    Als er gezaagd wordt gebeurd dit buiten in de tuin. Binnen zagen doe ik nooit, heb daar ook de ruimte niet voor.

Wel zit ik te denken om er een onderstel voor aan te schaffen.
    Waar moet ik hier eigenlijk op letten?
    gebruik nu mijn tuintafel samen met een blokje hout als steun voor de planken.
    niet echt ideaal dus.....

Ik heb sinds een aantal maanden een DW778 XPS. Geweldige machine, goede stofafzuiging.

Eerder heb ik gewerkt met de instapmodellen van DeWalt maar ook met die van Bosch. Met de alternatieven heb ik geen ervaring, maar ik zou persoonlijk voor Dewalt gaan gezien de alternatieven die je noemt.

De XPS schaduwfunctie is volgens mij beter als de laser gezien die altijd klopt. Het minpunt is dat je buiten de schaduwlijn slecht ziet.

Succes met kiezen

als ik het goed heb is het verschil tussen de 770 en de 777 het vermogen. De 777 heeft 200watt meer vermogen.
    •Bevat in vergelijking tot de DW777 geen verticale materiaalklem, geen hulpstukken ten behoeve van stofafzuiging en een ander zaagblad.

De meerprijs is het me dan niet waard.
    Materiaalklem heb je voor minder dan €20,- via internet.
    de dw770 heeft voor mijn doeleinde voldoende vermogen en de stofafzuiging gebruik ik toch niet.
    lees ook veel te veel dat deze toch niet voldoende werken bij de meeste machines.

Nu alleen nog twijfel om een onderstel van dewalt erbij te kopen of van een ander merk.
    Lees goede verhalen over diverse onderstellen waaronder die van de gamma.
    Scheelt toch weer minimaal €40,- waar ik dan mooi een extra zaagblad voor kan kopen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Zoetermeer ligt helaas niet echt om de hoek.
    Zijn er na een jaar gebruik nog dingen waar je tegenaan liep?
    nog steeds even precies en geem speling bijvoorbeeld?
    Na een jaar is er nog steeds geen tiende graad verschil in haaksheid. Stofafzuiging is prut, maar dat boeit mij niet.
    Als ik tegelijk met stofzuiger start knalt de groep eruit, daar moet je even op Letten.

Speling, nee niets. De beschermkap slaat hard dicht dus verwacht wel dat het wieltje ooit losschiet.
    Kortom, tevreden

Forum Rechten