Dewalt 743n combinatiezaagtafel

Stevenalkmaar

Nieuw lid
3 aug 2014
1
0
Graag zou ik jullie mening horen betreft de combinatiezaagtafel van de dewalt 743n.

Ik ben voornemens deze aan te schaffen, raden jullie deze aan of toch beter een ander type of merk.

Niet geheel onbelangrijk is dat ik er ongeveer 750/800€ aan wil spenderen.


mvg Steven
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik ken de dewalt niet. Maar meestal doet gereedschap dat meerdere dingen kan, Al deze dingen slecht. Het is een compromis.
En mijn mening over zaagtafels is: Je moet een echt goede zaagtafel kopen of geen. Lees maar eens op dit forum hoeveel mensen hem aan het modificeren zijn.
Wat wil je er mee gaan zagen? Is een goede invalcirclezaag met geleider of trekzaag geen alternatief.
 

tuoh

Oud hout
De machine is ontwikkeld door Elu wat later is overgenomen door Dewalt, vandaar dat gele kleurtje;) Het is een goede allround zaagmachine herinner ik mij, maar de afkortcapaciteit is aan de kleine kant zeker in vergelijk met de trekzagen. Voor schulpzagen daarentegen is het een beer van een machine met plenty vermogen aan boord. Het omstellen van afkorten naar schulpen en vice versa is wat omslachtig, en het ding verhuizen naar een andere locatie is ook altijd geen pretje omdat het een gewichtige machine is. Anderzijds is het dankzij dat gewicht dat de machine zeer stabiel staat tijdens het werk.

Als je met de zaagspecificaties van de machine kan leven, ttz. als je niks groter moet zagen dan de machine aankan ga je wel waar voor je geld krijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.