Sieraden kastje mahonie/quilted maple

thomasgalenkamp

Actieve deelnemer
28 jul 2014
26
0
24
Zwolle
Hallo,

Het Is niet zo zeer een bouwverslag want het kastje Is al af maar ik dacht het Is misschien leuk om te delen en misschien hebben jullie nog wat feedback.

Voor mijn vriendin heb ik een klein kastje gemaakt om kettinkjes in op te hangen.
Het kastje Is volledig met de hand gemaakt.
Zijpaneeltjes zijn met ze hand gezaagd en de de profielen met de hand geschaafd.
Het Is gemaakt van massief mahonie en de paneeltjes zijn (ik geloof) quilted maple.



Ik weet dat t er verraderlijk uit ziet omdat er een oplader van een accuboormachine op de achtergrond ligt maar ik verzeker jullie dat het kastje volledig met de hand Is gemaakt!

Groeten uit Zwolle,
Thomas
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
...
Ik weet dat t er verraderlijk uit ziet omdat er een oplader van een accuboormachine op de achtergrond ligt maar ik verzeker jullie dat het kastje volledig met de hand Is gemaakt! ...

Pfff, wat een opluchting. Ik was al bang dat je ging vertellen dat je tijdens het maken kunstlicht aan had, dat zou pas vals spelen zijn :p

Maak je niet druk, we geloven je wel! Het maakt hier trouwens niet uit hoe je iets maakt. Met machines, met de hand of een combinatie Gebruik wat je fijnste vind, zolang je er maar lol aan hebt!!!

Leuk kastje trouwens! Aan de foto;s te zien is het gevlamd esdoorn (flamed maple, of riegel ahorn zoals de fransen zeggen), quilted maple heeft een wolken patroon.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Super Thomas !!! Het is flamed big leaf maple . De combinatie met mahonie vind ik zeer geslaagd. Was je vriendin blij met haar kistje ?
 

thomasgalenkamp

Actieve deelnemer
28 jul 2014
26
0
24
Zwolle
Jazeker ;) Tis ongeveer tien minuten fietsen vanaf mijn thuisfront ;)

Bedankt, nee sorry maar die kan ik binnenkort wel even maken
 
A

Athanor

Guest
Goede start in het meubelmakersvak hoor!


Complimenten van Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.