Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Sieraden kastje mahonie/quilted maple

Hallo,

Het Is niet zo zeer een bouwverslag want het kastje Is al af maar ik dacht het Is misschien leuk om te delen en misschien hebben jullie nog wat feedback.

Voor mijn vriendin heb ik een klein kastje gemaakt om kettinkjes in op te hangen.
    Het kastje Is volledig met de hand gemaakt.
    Zijpaneeltjes zijn met ze hand gezaagd en de de profielen met de hand geschaafd.
    Het Is gemaakt van massief mahonie en de paneeltjes zijn (ik geloof) quilted maple.

Ik weet dat t er verraderlijk uit ziet omdat er een oplader van een accuboormachine op de achtergrond ligt maar ik verzeker jullie dat het kastje volledig met de hand Is gemaakt!

Groeten uit Zwolle,
    Thomas

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomasgalenkamp Bekijk Berichten
    ...
    Ik weet dat t er verraderlijk uit ziet omdat er een oplader van een accuboormachine op de achtergrond ligt maar ik verzeker jullie dat het kastje volledig met de hand Is gemaakt! ...
    Pfff, wat een opluchting. Ik was al bang dat je ging vertellen dat je tijdens het maken kunstlicht aan had, dat zou pas vals spelen zijn

Maak je niet druk, we geloven je wel! Het maakt hier trouwens niet uit hoe je iets maakt. Met machines, met de hand of een combinatie Gebruik wat je fijnste vind, zolang je er maar lol aan hebt!!!

Leuk kastje trouwens! Aan de foto;s te zien is het gevlamd esdoorn (flamed maple, of riegel ahorn zoals de fransen zeggen), quilted maple heeft een wolken patroon.

Sjiek hoor, het is dat je het erbij zet. Maar die accu lader is wel verdacht hoor

leuk kastje en hulde voor het handwerk.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Super Thomas !!! Het is flamed big leaf maple . De combinatie met mahonie vind ik zeer geslaagd. Was je vriendin blij met haar kistje ?
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Leuk kastje! En met de hand, Top!

Grts, Raymond

@iedereen: bedankt voor de positieve feedback!

@RickKoorman: Jazeker ze was/is er zeer blij mee.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    je hebt het hout toch met de fiets of te voet gehaald he

mooi kastje .
    heb je ook fotos van de binnenkant ?

Jazeker Tis ongeveer tien minuten fietsen vanaf mijn thuisfront

Bedankt, nee sorry maar die kan ik binnenkort wel even maken

Mooi kastje hoor! Echt hand werk
    Misschien kan je nog wat detail foto's van bijvoorbeeld de bovenkant laten zien?
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

Forum Rechten