zelf trap maken

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Die trap is behoorlijk steil, kan de aantrede niet langer? Dan klopt je paslengte ook beter en loopt hij stukken lekkerder.
 

robin2cv

Nieuw lid
30 jul 2014
16
0
Die trap is behoorlijk steil, kan de aantrede niet langer? Dan klopt je paslengte ook beter en loopt hij stukken lekkerder.
Ik heb jammer genoeg niet meer plaats. Ik heb nog gedacht om de bovenste trede in de vloer van het verdiep in te werken. Onderaan staat erop een meter een deur die naar de trap toe opent.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Een trap met keepbomen moet natuurlijk wel stevig zijn. Dit wordt hem dus niet ;)

trap robin.jpg

Zo'n trap is meestal open. Dus als je een kastenwand eronder maakt, kan je beter een andere trap kiezen.

Dit is een uitstekende gelegenheid een (goede) bovenfreesmachine aan te schaffen. Als je het dat niet ziet zitten of niet waard vind, begin er dan niet aan. Kies dan beter een bouwpakket, da's ook niet erg duur.
 

robin2cv

Nieuw lid
30 jul 2014
16
0
Een trap met keepbomen moet natuurlijk wel stevig zijn. Dit wordt hem dus niet ;)

Bekijk bijlage 29557

Zo'n trap is meestal open. Dus als je een kastenwand eronder maakt, kan je beter een andere trap kiezen.

Dit is een uitstekende gelegenheid een (goede) bovenfreesmachine aan te schaffen. Als je het dat niet ziet zitten of niet waard vind, begin er dan niet aan. Kies dan beter een bouwpakket, da's ook niet erg duur.

Dat is uiteraard niet stevig genoeg. Dit was maar een tekening om de maat van de tredes te bepalen. Bovenfrees aanschaffen is zo niet het probleem. Ik heb er echter nog nooit mee gewerkt en om dan ineens een hele trap te gaan uitfrezen. De optie met keepbomen is dan nu een kans om het te doen met het werkgerief te doen dat ik ken en heb
 

robin2cv

Nieuw lid
30 jul 2014
16
0
Keepbomen kan prima, het is alleen niet de meest fraaie manier van een trap maken.
Aangezien ik er tegen treden opmaak zal dit wel meevallen denk ik. Uiteraard heb ik alle respect voor de kunst van het Frezen en staat het nog op de planning om een cursus/avondschool te volgen. Op deze moment heb ik echter niet de tijd voor om dit te doen.
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Kan je de deur niet omdraaien< ik denk dat het ook niet bouwkundig is toegestaan om een deur te hebben die open gaat naar een trap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.