Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

brandhout en geperste pellets

Hallo allemaal,

In onze nieuwe werkplaats staat een mooie krullenpers. Na een 20 minuten schaven zet je deze manier even aan en die "poept" netjes allemaal geperste blokjes uit....Briljante manier om iets te maken van je afval.

Verder hebben we bakken vol met brandhout.

Mocht je nog brandhout zoeken stuur dan even een berichtje.....We vragen zo'n 75 euro per m3 voor t hout en de pellets...

20140729_142737.jpg
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Kan je ook een foto laten zien van de machine? En mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? Ik maak erg veel krullen en als krullen opstoken gaat wel erg hard. Misschien is zo'n pers toch wel rendabel.

@lex
    Onhoutbaar...

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Natuurlijk wil ik wel een foto maken.....Geen idee wat de machine gekost heeft. Het is namelijk niet mijn machine.... maar een paar duizend euro ben je maar zo kwijt....
    met vriendelijke groet,
    rick

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @lex Bekijk Berichten
    Kan je ook een foto laten zien van de machine? En mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? Ik maak erg veel krullen en als krullen opstoken gaat wel erg hard. Misschien is zo'n pers toch wel rendabel.

@lex
    Als je deze krullen met een draaibank maakt zijn ze te grof om goed door zo'n pelletmachine te laten persen... helaas... ben ik ook al eens mee bezig geweest...geen succes...
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Mijn afval bestaat uit krullen (krulletjes) van vlakbank en vandiktebank eventueel aangevuld met mot van zaag en schuurmachine (wordt door aparte stofafzuiging opgevangen). Dus de echt grote krullen heb ik er niet in zitten.

Wat voor mot en krullen gaan er bij jou in de machine rick?

@lex
    Onhoutbaar...

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Hetzelfde als er bij jou gemaakt wordt.... Schaven/frezen en zagen..... Voor t schuren hebben we een andere afzuiger.
    met vriendelijke groet,
    rick

Als je deze krullen met een draaibank maakt zijn ze te grof om goed door zo'n pelletmachine te laten persen... helaas... ben ik ook al eens mee bezig geweest...geen succes...
    En een (kleine) schredder voor de invoer naar de pelletmachine machine, zal dat geen oplossing zijn?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TH0M Bekijk Berichten
    En een (kleine) schredder voor de invoer naar de pelletmachine machine, zal dat geen oplossing zijn?
    zeker is dat een oplossing! en nog een droger erbij en een stukje aan de schuur bouwen en dan kan ik fijn briketten persen! :-)
    (pellets zijn eigenlijk die kleine korreltjes, toch?)
    Ik heb dus toch maar gekozen voor die manege die de bigbags met krullen hier ophaalt...
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Kam ik iemand nog blij maken met brandhout of geperste blokken ??
    met vriendelijke groet,
    rick

Forum Rechten