Serre tegen buitenmuur

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Wie weet er een goede oplossing om de twee deuren te vergrendelen, ik wil de deur wel van beide kanten kunnen openen en het moet op het oud zijn.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Ipv een pompespagnolet kan er ook onder en boven een grendel toegepast worden, die zijn in een oude uitvoering eenvoudiger te vinden dan een oude espagnolet.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ipv een pompespagnolet kan er ook onder en boven een grendel toegepast worden, die zijn in een oude uitvoering eenvoudiger te vinden dan een oude espagnolet.

Oude pompespagnolet heb ik hier liggen, stonden op de originele ramen.
Maar dan zal ik ze wel moeten verlengen.
Maar dan zit ik weer met het probleem dat ze aan beide zijde niet te openen zijn, hoe lossen jullie dit dan weer op?
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Een krukespagnolet is met wat knutselwerk wel aan twee zijdes bedienbaar te maken, anders alleen op de vaste deur toepassen en op de loopdeur een simpel slot.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Deze week de ruiten op maat gesneden .( oud glas)
Dan maar begonnen aan de minder interessante klus ruiten inzetten met stopverf(wat een plakboel).
Ik wilde een slot plaatsen zoals ze meestal op een boerderijpoort plaatsen maar dan een lichtere uitvoering, maar toen ik de prijs vernam (250euro) stond mijn besluit vast, zelf maken dan maar.
Foto’s volgen.
Mvg,
Rudy
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Een krukespagnolet is met wat knutselwerk wel aan twee zijdes bedienbaar te maken, anders alleen op de vaste deur toepassen en op de loopdeur een simpel slot.

De oude espagnolet is ook klaar en gemonteerd,ziet er volgens mij goed uit.
Nogmaals bedankt voor het idee !
Mvg,
Rudy
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Deze week de zijkant voorzien van ruitjes met een schubmotief, nu dat het kitten bijna gedaan is,heb ik het (wat) onder de knie. Deze ruitjes heb ik eerst met kit vast gezet tegen het T profiel(en niet met een rubberband).
De onderste rij glazen heb ik wel even opgevangen met een latje om verschuiving tegen te gaan.
Dag nadien hingen de ruitjes al vast genoeg om er de overige ruitjes aan te bevestigen met kit en een S haakje.
2016-01-12 10.51.51.jpg
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Wordt steeds mooier rudy, is alles nu af?
Mvg,:).


Hallo,

Neen, ik zal er nog even mee bezig zijn ,de zijruiten moeten nog voorzien worden van een bredere kit laagje en de kieren aan de deur moeten nog een latje tegen (afwerking dus)
Ik ben ook nog aan het overwegen welke dakgoot ik er zou aanpassen.
Ideeën zijn welkom!
Mvg,
Rudy
 
Laatst bewerkt:

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Een echte zinken mastgoot.

Erdevee, met dat idee loop ik ook rond ,maar het probleem is ik wil onder de glazen van de serre ook een goot hangen(kleiner model) en die dan aansluiten op de grotere goot op een doeltreffende en (hier) passende manier.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Totaal beeld tot zo ver zijn we al!
Werken zijn nu even stil gevallen, er staat weer een tafel op het programma.
2016-01-10 12.32.36.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.