Balsahout

_DAVE_

Nieuw lid
27 jan 2010
2
0
Hoi,

Ik heb zelf pennen gemaakt uit balsahout om mee te gaan vissen (vorig jaar al in januari)
Nu heb ik deze gemaakt uit balsahout van 10mm, ik heb er 2 keer porievuller opgezet (op het bloot balsahout) ,en daarna een lak laag.

Nu deze pennen gebruik ik elke week en liggen dus +/- 6uurs in het water.

We zijn nu een jaar verder, maar omdat het visseizoen pas terug begint in maart. Was ik aan het denken of ik terug een primer op de lak laag moet zetten? Om ze zeker waterdicht te houden?

Enzo ja, welke primer kan ik hier best voor gebruiken?

Of zou dit niet nodig zijn?
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Mwaaa, balsa en water is geen goede combinatie. Ik snap niet echt wat je met 'pennen' bedoeld en waar je ze voor gebruikt, maar balsa hout is sowieso niet een sterk en stevig stukje hout zeker niet als hij 10mm is...
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Dave.
Ik maakte mijn pennen (dobbers) van frisdrank drinkrietjes, die ik volstopte met polystyreenkorrels of fijngewreven piepschuim. Schuifkurkje er omheen en vissen maar.
vr.gr.
Jan Pranger
http://www.arstorno.nl
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
Kosten / tijd technisch:
niet beter om ieder jaar (of paar jaar) een nieuwe te nemen,
deze verder ook niet behandelen?
(maar wel steeds droog wegleggen na gebruik)
 

_DAVE_

Nieuw lid
27 jan 2010
2
0
Hoi,

ik heb het even druk gehad, vandaar de late reply.
Met pennen, bedoel ik idd visdobbers.

En ik maak ze uit balsahout, omdat het licht moet blijven (1gram tot 1.25 / 1.5 gram)
Ik heb even een foto gemaakt van mijn pennen die ik vorig jaar gemaakt heb.

s5020880.jpg


Dus op deze pennen zit ;

2 x porie vuller voor het balsahout en 1 lak laag ( voor de fun had ik zo op een paar vis pennen barbie opgeplakt)

dus mijn vraag is nu, kan ik eigenlijk op die laklaag een doorzichtige primer zitten, zodat ze zeker water dicht blijven? ik heb er niet echt bang van dat ze water zouden pakken, maar ik wou het even vragen :)

@ jan pranger ;

Waar staan ze ergens op de site ?
Want ik zie ze zo niet direct staan :)


groetj
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hoi Dave.
Ze staan inderdaad niet op mijn site, want dat was nog uit de tijd, dat ik zelf viste.
Ik ben nu echter zo grooooooooooot, dat ik dat laat doen door Urkers en Katwijkers.
Maar ik heb veel gevist en monsters van vissen gevangen.
Eentje was zo groot, dat er nu nog een gat in het viswater zit.
vr.gr.
Jan Pranger
http://www.arstorno.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.