Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 14 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 140

Onderwerp: zetel morris

zetel morris

Zag bij de woodwhisperer dit zeteltje de morris chair vind dit wel een mooi stoeltje en zit er stiekem over na te denken of dit voor mij haalbaar is (technisch en financieel) ten slotte heb ik hout voor een 3 zitsbank nodig om 1 "simpel" zeteltje te bekomen .
    Maar mogelijk vinden andere forumleden dit ook wel een mooi zeteltje en willen het voortouw nemen eeuuhh
    Athanor is dat niet een mooi zeteltje (HINT !!!!)

Athanor
    Guest
    Hahaha, goed dat je met me meedenkt hoor! Dit is inderdaad een van de vele uitdagingen die ik tegenkom en bij de meeste heb ik wel het idee dat moet ik toch ook kunnen? Maar het doen is een tweede punt.... Ik heb al een behoorlijke lijst om af te werken om eens wat te noemen: een bed, met achterwand en kastjes; boekenkasten, deurtjes voor een al gemaakte boekenkast; een Rietveld tafeltje; vensterbanken; een werkbank en dan nog heel veel meer. Ooit ook eens toegezegd een kistje II te maken

Je snapt het wel zeker?

Maar ik zal een ieder die hier aan begint met veel bemoediging ondersteunen!!

Groet van Fons

Gewoon het zeteltje maken Athanor daarin kan je dan in alle rust nadenken over de andere projecten m.a.w dit er effies voor schuiven .

Athanor
    Guest
    Nee, maar ik snap wel dat je het niet snapt

Fons

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    M'n ouders hadden een Morris fauteuil, alleen werd die Liberty stoel genoemd. Hij was wat hoekiger geconstrueerd dan degene op het filmpje. Het is een familie-erfstuk geworden want hij staat nu bij m'n jongste zus in Amsterdam.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Mooi project ! Maarrruhhh....eerst kistje II even afmaken....... Had je geen 2 weken vakantie gehad ?
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Oh man, die *%#@* to do lijstjes..... We hebben het hier al eens vaker over deze stoel gehad, met een link naar tekeningen. Het is een prachtig stukje meubelmakerswerk, maar we zouden de gemeenschappelijk krachten ook aan kunnen wenden voor een moderne "woodworking.nl" versie.

om de fantasie wat op gang te brengen, al vast wat ideeën, en deze vind ik ook erg mooi.

jaap

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      T71652.jpg
Bekeken:   2274
Grootte:   43,5 KB
ID:        18372

Naam:      1355335012.jpg
Bekeken:   2255
Grootte:   53,0 KB
ID:        18373

Naam:      833-03.jpg
Bekeken:   2311
Grootte:   15,2 KB
ID:        18374

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman Bekijk Berichten
    Mooi project ! Maarrruhhh....eerst kistje II even afmaken....... Had je geen 2 weken vakantie gehad ?
    EEuuhh kissie heeft plankkies nodig ,Rick

Ik heb alvast een back-to-basics buitenmodel gemaakt:

Naam:      image.jpg
Bekeken:   2224
Grootte:   100,2 KB
ID:        18375

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1