Is deze Makita 2708 zaagtafel een koopje?

Alex A

Nieuw lid
16 jul 2014
2
0
Beste Woodworking leden,
Allereerst zal ik me even kort voorstellen: Ik ben Alex, 31 jaar oud, en ben altijd al wel met hout bewerken bezig geweest, maar wil het nu echt serieus gaan aanpakken. Daar heb ik natuurlijk wel een mooie zaagtafel bij nodig! Nou is het enige probleem dat ik niet echt veel geld heb. Ik heb al rondgekeken bij de Ferms en Einhels, maar daar lees ik toch ook een hoop negatiefs over.
Dan maar kijken op marktplaats dus, en daar heb ik een Makita 2708 zaagtafel gevonden die voor 250 Euro weggedaan wordt. Nou vroeg ik mij af of dat een beetje een goede prijs is. 250 Euro is voor mij al aan de hoge kant (heb eigenlijk maar 200 te besteden), Dus wil ik graag weten of dit een koopje is waar ik gelijk op in moet springen, of dat er een goede kans is dat er binnenkort een beter deal voorbij komt.

Hier wat foto's:

Makita_zaagtafel_1.JPG
Makita_zaagtafel_2.JPG
Makita_zaagtafel_3.JPG
Makita_zaagtafel_4.JPG

Hij wordt geleverd zoals op de foto's te zien, niets meer niets minder. Mochten jullie nou vinden dat hij het niet waard is, wat zou dan wel een schappelijke prijs zijn? (dan kan ik daar misschien mee aankomen bij de verkoper).

Aangezien ik de hobby nu serieus ga oppakken zal ik wel vaker langs komen, en kan ik in de toekomst wellicht zelf ook van toegevoegde waarde zijn hier :)

Alvast bedankt voor de hulp,

Alex
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Hoi Alex, welkom op dit forum.
Ik ken de zaag niet, maar er zit in ieder geval geen afkort geleider bij. Lijkt mij toch wel handig om te hebben. Als je deze los wil bijkopen is wel snel 50 tot 100 euro extra verwacht ik.
Let vooral op hoe stevig de parallel geleider is. Of het zaagblad rustig loopt (geen trillingen) en probeer ook wat te zagen en let erop of de zaagsnede recht is.
Verwacht geen wonderen van dit apparaat :).
 

MichelvdD

Actieve deelnemer
17 dec 2012
119
0
Ik heb zo'n zelfde zaag gekocht voor 125 euro, en dan zat er nog een Makita bovenfrees bij ook.
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum! Je voorkeur voor een beter merk is een goede vertrekpunt voor je zoektocht! Gewoon even blijven speuren op marktplaats naar de betere merken en kijken of er een leuk koop langs komt. Of een bod van € 150,-- doen.....


Fons
 
A

Athanor

Guest
Nieuw zegt natuurlijk niet alles..... Soms ben je beter uit met een tweedehands kwaliteitsmachine.


Fons
 

Alex A

Nieuw lid
16 jul 2014
2
0
Ik heb de keuze gemaakt toch wat meer geld uit te trekken en een nieuwe Bosch PTS 10 te kopen voor 369 Euro.

Bedankt voor alle tips en reacties!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Kijk maar even in de review van Stefano , nu kun je nog bedenken. Als je er even vooruit mee wilt kunnen zou ik een betere kopen , op marktplaats vaak genoeg leuke machines zoals bijv een cms met festool erin. Ik zou zelfs een scheppach tku zaag preferen boven dit soort machines. Maak daar een goede geleider met schaalverdeling op en je hebt een betere machine met groter zaagbereik dan zo'n tafel Bosch.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Ik heb een half jaar terug een Elektra Beckum PK 200 gekocht, met parallelgeleider, dwarsgeleider, tafelverbreding etc.
Was €250 op Marktplaats, gewoon dagelijks kijken op MP en geen haast hebben dan kan je nog wel eens wat vinden.
P1060266_zps610b690c.jpg
 

Bruin

Actieve deelnemer
26 aug 2014
73
0
Leeuwarden
Diezelfde machine (makita 2708) kan ik aanschaffen voor ± 180 euro (helaas zonder frees)
Mijn voornaamste vragen:
Wat vinden van deze prijs? (set is compleet met nieuw zaagblad)
Als je hier een zaagslede voor maakt zou dit voldoende precies zijn voor bijvoorbeeld tandverbindingen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.