Werk in Bewegende Beelden

meblisto

Actieve deelnemer
5 mrt 2010
31
0
Mooi werk!
En een mooie website.

Kun je iets vertellen over die mooie hoekverbinding die in veel foto's op je site terug komt?
Hij lijkt geïnspireerd op een Chinese verbinding die ik op Engelstalige websites omschreven zag als een 'three-way miter joint' (sorry, ik weet niet wat de juiste Chinese of Nederlandse naam is, en dit lijkt hij het meest duidelijke), maar dan met een persoonlijke draai eraan?
Op basis van de foto's lijkt het ook alsof alle drie delen identiek zijn?
(Of is dit een eigen ontwerp en 'geheim van de smit' ;) ??)

4209877800_5054fdf607.jpg
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
nee geen geheim!

Alle drie de delen zijn inderdaat identiek, neem een proefstukje 35 bij 35 en maak 1 cm van de kant, kruishoutlijnen voor pen en gat ( als er een los paneel in komt meer dan dat). boor de gaten over de uiteinde, word er toch afgezaagd en dan is hij al recht aan de buitenkant. zaag de pennen dan zaag je de wangen, zoals in het filmpje. Het lijmen van de verbinding gebeurd door klosjes op de hoeken te lijmen, die kleine tangen kunnen ontvangen, hiermee trek je het geheel mooi dicht.
Is inderdaad versimpelde chinese verbinding, maar mischien ook wel gewoon een logische 3 delig verstek oplossing. gezien de enkele verstekken net zo gebeuren.
 

meblisto

Actieve deelnemer
5 mrt 2010
31
0
Zodra ik het benodigde gereedschap heb, ga ik een poging doen deze bijzondere verbinding te maken.
Bedankt voor de toelichting Caspar!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.