Werk in Bewegende Beelden

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Ik heb de afgelopen weken wat gefilmd en iets in elkaar geflanst, om een wat beter beeld te geven van mijn handelingen in de werkplaats. Die meestal niet aanwezig is bij mensen die een meubel willen laten maken.

Ik dacht dat hier ook wel mensen zouden zijn die het leuk vinden om te bekijken

http://www.casparlabarre.com

Op de voopagina Blog bovenaan!

groet,
Caspar
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Caspar.
De film geeft een informatieve indruk. En dat alles met elleboogstroom!
Wat zijn wij houtdraaiers dan lui: wij laten het hout draaien, leggen er een beiteltje tegenaan en maar kijken wat het wordt.............
Bedankt voor dit inkijkje.
Kun je ook nog iets laten zien van je eindproducten?
vr.gr.
Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Bedankt voor jullie reactie!

Je moet je even op mijn website rondsnuffelen! dan vind je wel wat eindproducten in de galerie
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Jaap.
Daar herken ik mij helemaal in: een ander laten trappen en zelf met de beitel een beetje houtdraaien.
Trouwens vroeger was deze zgn. wipdraaibank naast ambachtsgereedschap ook een strafwerktuig op een openbaar plein, waarop misdadigers hun zonden moesten overdenken.
In de omgeving van Quimper (Fr.) staat in een "oude ambachten museum" een groot aantal van deze "helse machines".
Veel valt over dit "martelwerktuig" te lezen in een studie aan de universiteit van Leuven (B.).
Uitgegeven in het boek "Hout in boeken, houten boeken en defraaye konst van houtdraayen".
ISBN nummer 978-90-429-2057-6
Houtdraaiers uit Limburg/België hebben een fraaie replica gebouwd.
Vr.gr.
Jan Pranger
http://www.arstorno.nl
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Wat leuk Caspar. Mooi werk. Ik heb je site ook even doorgebladert, en ik moet zeggen: ontzag voor je vernuft en doorzettingsvermogen. Mooie schaven heb je gemaakt. Ook leuk in de video vond ik de paneelklem met een stuk touw.
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
dank voor jullie racties!
hebt u ook zo'n draaibank als in de filmpjes?

De dunne 8mm paneeltjes zijn erg makkelijk met een touw te lijmen, 10de krul hol schaven en 2 balken in het midden voor korte panelen, voor lange gebruik ik er drie!

ook houtverdikkingen of lastig te klemmen werk zoals ronde dingen of stoelen zijn makkelijk met touw, kijk dit filmpje!

SUZV1NJVGoI[/MEDIA]]


alle delen zijn interessant!
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Als je een meubel past, voor je het verlijmt heet het volgens mij ook koud lijmen ( zonder lijm)

8mm dikke panelen zouden met groef wel erg dun worden lamello vind ik echt onzinnig, het gaat om een vlakke ondergrond en de juiste druk en goed schaafwerk
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
het bekijken van zo'n filmpje doet me beseffen hoe gemakzuchtig ik zelf ben. de vlak en vandiktebank werken erg makkelijk, ik wil me echter gaan bekwamen in het gebruik van de handschaaf. soms wil je gewoon die herrie niet aan je hoofd. straks maar even op zoek naar een paar goede instructie's over de mogelijkheden en apparatuur.

rick
 

fille

Actieve deelnemer
11 mrt 2010
58
0
indrukwekkend, het geduld, precisie en vakkennis is werkelijk om van achterover te vallen (ik ben een absolute beginner met hout, maar dit is prachtig werk)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.