Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Mijn werktafel

Mijn werktafel

Hallo allemaal,

Ik lees eigenlijk alleen maar mee en post zelf niet zo veel. Ik ben recent weer begonnen met houtbewerking na een pauze van een jaartje. Dit is mijn eerste projectje...

Het is mijn werktafel, op de zelfde hoogte als mijn zaag, op wielen.
    Aan elke kant 4 laden voor mijn spulletjes en een werkblad van 2x 18mm multiplex met een top van hard gelakte hardboard.

De ladefrontjes zijn van grenen en de greepjes zijn door mij zelf gemaakt.

IMG_0001.jpg

IMG_0004.jpg

IMG_0005.jpg

IMG_0006.jpg

IMG_0010.jpg
    Laatst gewijzigd door Enkhuizen; 15-07-14 om 09:36.

Ik vind dit zeker moedig dat je durft uw eerste werkje/projectje plaats op deze forum.
    Ga er voor om meerdere projecten te maken en vergeet ze niet te posten op de forum.
    Wat een ander maakt boeit ons zeker.
    Succes met uw toekomstige bezigheden.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Tof !! Dit is het begin....de werkbank ziet er zeer bruikbaar uit ! Die greepjes zijn leuk gevonden,dit idee "leen" ik even van je..goed ?
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Bedankt, voor de leuke reacties doe ik het natuurlijk. En natuurlijk is afkijken/kopieren het grootste compliment. Voordeel van deze greepjes is dat je er geen blauwe plekken van krijgt omdat je er amper tegenaan loopt. (En tis lekker goedkoop)

Netjes. Het ziet er heel zwaar uit.
    Staat ie op wielen?

Groeten, Raymond

Ja, op nylon wielen van axminster. 100kg per wiel geloof ik. Zwaarte valt op zich mee, er zitten wel 3 platen aan materiaal in natuurlijk maar hij is goed te verplaatsen maar gaat niet aan de rol als je er ook maar even tegenaan leunt. Precies goed eigenlijk. Zit er nog aan te denken om er kreg clamptracks in te frezen en een freestafel in het midden te maken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Als dat uw werktafel is, dan kan ik u afraden om er een freestafel in te maken.

Een freestafel gebruik je vrij regelmatig (ik toch). En als je telkens uw instellingen opnieuw moet plaatsen om te kunnen frezen, en daarna terug opbergen om er uw werkstuk op te plaatsen, dan verlies je heel veel tijd.

Gezien uw beperkte ruimte kan je beter een draagbare freestafel maken op een black-en-decker werkschraag bv:

Of een kleine freestafel die je gemakkelijk kan opbergen zoals dit:

dank je rhynix,

Ik denk dat ik een aparte routertafel bouw inderdaad.

Zo'n klein routertafeltje is best een goed idee.
    Daar heb ik nooit aan gedacht.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik heb zelf nog ergens een klein routertafeltje staan zoals op mijn voorlaatste foto. Met een goedkope groene bosch router in. Mijn allereerste freestafel.

Het is een heel handig ding, maar niet ideaal om grote stukken te frezen.
    Daarom heb ik nadien nog een grotere freestafel gemaakt.

Het hoeft ook niet ingewikkeld te zijn: die van mij is in elkaar geflanst met reststukken MDF.

Forum Rechten