Een nieuw speeltje!

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Vandaag heb ik dan toch na een lange zoektocht een vlakslijpmachine gekocht. Ik hield hem al een tijdje in de peiling op marktplaats, maar uiteindelijk heb ik dan toch een afspraak gemaakt om de machine te bekijken. De indrukken waren goed dus heb ik de machine ook direct gekocht. Volgende week wordt de machine thuis afgeleverd.

De machine is een oude Nederlander van het merk AI Hembrug en is eigenlijk een universeelslijpmachine, maar met de vlakslijp set-up ook erg goed te gebruiken als vlakslijper. Ik hoop met deze machine de productie en kwaliteit van mijn gereedschappen naar een hoger niveau te tillen, zodat ik uiteindelijk als alles goed gaat misschien de zaken wat groten kan aanpakken.

Dit is in ieder geval een goed begin!

$_85.JPG

DSC_0022.jpg
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
Ik denk dat je daar een goede aankoop mee hebt gedaan een universeel slijper heeft ook meer mogelijkheden dan een vlakslijper alleen. Hembrug staat bekend om degelijkheid en het is niet een machine die je zomaar even ergens anders neerzet. Ik ben benieuwd wat het voor gereedschap gaat opleveren .
 

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Inderdaad Klaas. Artillerie Inrichtingen (AI) heeft veel mooie machines gemaakt. Heb eens ooit les gehad op n metaaldraaibank van ze.

Mooie aanwinst Wilco
 
A

Athanor

Guest
Proficiat met je aankoop Wilco! Veel succes met de werkzaamheden, laat maar eens zien wat je er mee maakt:)


Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Tof ! Waar komt deze machine te staan ? Ik ben een paar keer in de werkplaats geweest en kan me zo geen plek gedenken.....of ben je een beetje aan t uitbreiden ?
 

WR1944

Oud hout
Dat is een hele mooie aanwinst. Toen ik op de LTS zat (50er jaren) heb ik met een dergelijke machine gewerkt. Onverwoestbaar, zeker vergeleken met hedendaagse producten. Daarnaast hadden we ook AI draaibanken en ondanks de toen nog aanwezige anti-Duitse sentimenten freesmachines uit Duitsland.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Tof ! Waar komt deze machine te staan ? Ik ben een paar keer in de werkplaats geweest en kan me zo geen plek gedenken.....of ben je een beetje aan t uitbreiden ?

Ik heb een grote schuur Rick ;-) ;-)

- - - Updated - - -

Dat is een hele mooie aanwinst. Toen ik op de LTS zat (50er jaren) heb ik met een dergelijke machine gewerkt. Onverwoestbaar, zeker vergeleken met hedendaagse producten. Daarnaast hadden we ook AI draaibanken en ondanks de toen nog aanwezige anti-Duitse sentimenten freesmachines uit Duitsland.

Deze machine komt ook bij dezelfde HTS vandaan als waar ik mijn opleiding heb gevolgd ;-). Ik heb er alleen in al die vier jaar nooit mee gewerkt...
Ik denk dat de machine jarenlang stof heeft staan te verzamelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.