Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Een nieuw speeltje!

Een nieuw speeltje!

Vandaag heb ik dan toch na een lange zoektocht een vlakslijpmachine gekocht. Ik hield hem al een tijdje in de peiling op marktplaats, maar uiteindelijk heb ik dan toch een afspraak gemaakt om de machine te bekijken. De indrukken waren goed dus heb ik de machine ook direct gekocht. Volgende week wordt de machine thuis afgeleverd.

De machine is een oude Nederlander van het merk AI Hembrug en is eigenlijk een universeelslijpmachine, maar met de vlakslijp set-up ook erg goed te gebruiken als vlakslijper. Ik hoop met deze machine de productie en kwaliteit van mijn gereedschappen naar een hoger niveau te tillen, zodat ik uiteindelijk als alles goed gaat misschien de zaken wat groten kan aanpakken.

Dit is in ieder geval een goed begin!

$_85.JPG

DSC_0022.jpg

Ik denk dat je daar een goede aankoop mee hebt gedaan een universeel slijper heeft ook meer mogelijkheden dan een vlakslijper alleen. Hembrug staat bekend om degelijkheid en het is niet een machine die je zomaar even ergens anders neerzet. Ik ben benieuwd wat het voor gereedschap gaat opleveren .

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ja, prachtig. AI is een heel goed bekend staand merk!

mvg
    klaas0639

Wilco gefeliciteerd met zoveel degelijkheid in huis.!
    vr./gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Mooie degelijke machines. Succes met de handel.

Inderdaad Klaas. Artillerie Inrichtingen (AI) heeft veel mooie machines gemaakt. Heb eens ooit les gehad op n metaaldraaibank van ze.

Mooie aanwinst Wilco

Athanor
    Guest
    Proficiat met je aankoop Wilco! Veel succes met de werkzaamheden, laat maar eens zien wat je er mee maakt

Fons

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Tof ! Waar komt deze machine te staan ? Ik ben een paar keer in de werkplaats geweest en kan me zo geen plek gedenken.....of ben je een beetje aan t uitbreiden ?
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Dat is een hele mooie aanwinst. Toen ik op de LTS zat (50er jaren) heb ik met een dergelijke machine gewerkt. Onverwoestbaar, zeker vergeleken met hedendaagse producten. Daarnaast hadden we ook AI draaibanken en ondanks de toen nog aanwezige anti-Duitse sentimenten freesmachines uit Duitsland.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman Bekijk Berichten
    Tof ! Waar komt deze machine te staan ? Ik ben een paar keer in de werkplaats geweest en kan me zo geen plek gedenken.....of ben je een beetje aan t uitbreiden ?
    Ik heb een grote schuur Rick ;-) ;-)

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944 Bekijk Berichten
    Dat is een hele mooie aanwinst. Toen ik op de LTS zat (50er jaren) heb ik met een dergelijke machine gewerkt. Onverwoestbaar, zeker vergeleken met hedendaagse producten. Daarnaast hadden we ook AI draaibanken en ondanks de toen nog aanwezige anti-Duitse sentimenten freesmachines uit Duitsland.
    Deze machine komt ook bij dezelfde HTS vandaan als waar ik mijn opleiding heb gevolgd ;-). Ik heb er alleen in al die vier jaar nooit mee gewerkt...
    Ik denk dat de machine jarenlang stof heeft staan te verzamelen.

Forum Rechten