Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Opspan probleem

Opspan probleem

Hallo,

Ik wil dunne plaatjes/schaaltjes draaien van ca 1-1,5cm dik (kopshout).
    Heeft iemand een idee hoe deze opgespannen kunnen worden in de draaibank?
    Heb het geprobeerd met dubbelzijdig plakband, doch uitwerkte niet echt.
    Ook lijmen met papier ertussen vind ik geen optie (duurt te lang)
    Met vacuüm zou het kunnen natuurlijk, maar dat wordt een beetje kostbaar.
    Iemand andere ideeën?

Alvast bedankt!

Voor klein draaiwerk heb ik nooit problemen met dubbelzijdig plakband. Ik weet niet wat de diameter van je schaaltjes gaat worden, maar ga het eens proberen met een goed lijmpistool. Daar zet ik ook schalen mee vast op een stuk mdf. De lijm is makkelijk te verwijderen.Wel je toerental aanpassen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Voor klein draaiwerk heb ik nooit problemen met dubbelzijdig plakband. Ik weet niet wat de diameter van je schaaltjes gaat worden, maar ga het eens proberen met een goed lijmpistool. Daar zet ik ook schalen mee vast op een stuk mdf. De lijm is makkelijk te verwijderen.Wel je toerental aanpassen.
    Hallo Nico,

Bedankt voor je reactie.
    De diameter is ca6-12cm.
    Als het hout niet "glad" is houdt het dubbelzijdig plakband niet.
    Wat is een goed lijmpistool en hoe verwijder ik de lijm?

mvg,

Leo

Dag Leo,
    Ik ben erg tevreden over de Steinel 3002 glue gun, verkrijgbaar bij de betere bouwmarkten.
    5 tot 7 kleine lijm puntjes rondom je hout en het zit vast. Met een mesje breek je het los, of je föhnt het even voorzichtig warm en het laat los. Als ondergrond neem ik MDF. Even uitproberen.

je moet van die dikke dubbelzijdige tape hebben
    die plakt werkelijk overal aan!
    probleem is dat je het er ook wel moeilijk weer vanaf krijgt

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Hotglue gaat inderdaad erg goed ! Mijn lijmpistool is kapot gegaan vorige maand....toen heb ik bij de A.C. Tion er eentje gevonden voor 3 euro oid...Tja....dit werkt wel maar duurt wel erg lang ..... Makkelijk aan te brengen en goed te verwijderen.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Een sticky chuck? een plaatje aluminium met een voet die in een 4-klauw past en een lijmvlak. Je verwarmt de sticky chuck op een strijkbout, smeert er wat smeltlijm (voor lijmpistool) op en plakt dat aan de vlakke onderkant van het hout vast. Laten afkoelen en in de klauw klemmen en draaien maar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Dag Leo,
    Ik ben erg tevreden over de Steinel 3002 glue gun, verkrijgbaar bij de betere bouwmarkten.
    5 tot 7 kleine lijm puntjes rondom je hout en het zit vast. Met een mesje breek je het los, of je föhnt het even voorzichtig warm en het laat los. Als ondergrond neem ik MDF. Even uitproberen.
    Steinel is bij ons niet verkrijgbaar.
    Heb maar een stanley aangeschaft.
    Eerste resultaat bemoedigend!

mvg,
    Leo

Forum Rechten