Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: houthandel

houthandel

Hi ik wil een tafel maken voor in huis. Nu zoek ik een houthandel die balken 90 90 verkoopt geschaafd.

Wie weet een winkel/handel die zoiets verkoopt in omgeving noord holland?

Hoi Matrex,

Ik neem aan dat je deze afmeting voor de poten wilt gebruiken. In 90*90 zit behoorlijk wat overbodig materiaal en dientengevolge behoorlijk wat spanning. Wat je kan overwegen (en dit komt het totaalgewicht ten goede) is vier planken aan beide lange zijden in verstek zagen (trapeziumvormig) en daarna verlijmen. Dit scheelt je een hoop geld en het risico dat het kromtrekt. Daarnaast kan je door het selecteren van de planken zelf bepalen wat er zichtbaar wordt. Dit kan met een balk niet.

@lex
    Onhoutbaar...

In dit topic staat veel meer over dit project:

http://www.woodworking.nl/showthread...a-maison-tafel

Misschien dit topic niet gebruiken voor reactie, maar daar doorgaan?

@lex
    Onhoutbaar...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @lex Bekijk Berichten
    In dit topic staat veel meer over dit project:

http://www.woodworking.nl/showthread...a-maison-tafel

Misschien dit topic niet gebruiken voor reactie, maar daar doorgaan?

@lex
    ik ben ook gewoon op zoek naar een houthandel waar ik naar binnen kan en gewoon wat kan kopen. Kijk masave is leuk maar dit is wel een beetje uit de richting van mij (alkmaar)

Er moet toch wat in de buurt zijn... alleen ben ik er nog niet echt mee bekend

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Je hebt vast wel kleine familiale handels in de buurt, het soort dat geen reclame maakt of website heeft. Het probleem is om ze te vinden. Ik heb er zo één hier gevonden dankzij een forum lid, waar ik gewoon de baas kan bellen en vragen wat ik maar wil. Heb daar zo al eiken 90x90 balken kunnen krijgen zonder spanning of scheuren voor tafelpoten.

Anders twee van 45mm op elkaar lijmen of 4 stukken in verstek, maar als je de machines niet hebt om te schaven of zagen dan gaat dat je steeds veel duurder uitkomen dan om gewoon een massieve balk te vinden. Net als voor een zelfstandige is het veel interessanter om gewoon een balk van 100x100 te schaven klaar is kees, dan een anderhalve dag bezig te zijn met holle poten te maken. Die holle poten komen dan veel duurder uit terwijl ze een meubel geven van mindere kwaliteit.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010
    ?[/QUOTE]als het om poten gaat: ik heb nog wat eiken poten van een oude tafel liggen;70x70 x 710.

Jammer,ik denk dat het wat te ver gaat zijn vr je !!

De Plankencentrale (plankencentrale.nl) heeft verschillende soorten 90x90 tafelpoten.
    Ze hebben een verkooppunt in Amsterdam. Ik weet niet hoe het daar gaat maar bij de vestiging in Alblasserdam kun je bij wijze van spreken binnen lopen en planken uit het rek trekken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenchWorks Bekijk Berichten
    Je hebt vast wel kleine familiale handels in de buurt, het soort dat geen reclame maakt of website heeft. Het probleem is om ze te vinden. Ik heb er zo één hier gevonden dankzij een forum lid, waar ik gewoon de baas kan bellen en vragen wat ik maar wil. Heb daar zo al eiken 90x90 balken kunnen krijgen zonder spanning of scheuren voor tafelpoten.

Anders twee van 45mm op elkaar lijmen of 4 stukken in verstek, maar als je de machines niet hebt om te schaven of zagen dan gaat dat je steeds veel duurder uitkomen dan om gewoon een massieve balk te vinden. Net als voor een zelfstandige is het veel interessanter om gewoon een balk van 100x100 te schaven klaar is kees, dan een anderhalve dag bezig te zijn met holle poten te maken. Die holle poten komen dan veel duurder uit terwijl ze een meubel geven van mindere kwaliteit.

Over welke houthandelaar gaat dat? Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede houthandelaar in Zuid-Limburg (BE). Mag eventueel via PM.

Forum Rechten