Aanpassingen werkplaats

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Goedemorgen forummers,

Zoals jullie misschien mee hebben gekregen heb ik de samenwerking met meubelmakerij Tonnema gestopt gezet . Het was tijd voor wat anders. Ik ga nu samenwerken met meerdere bedrijven in de regio, dat vind ik zelf toch het leukst. Het meerendeel van het zware machinale houtbewerken ga ik doen in de werkplaats van Houtactief. Zij hebben de werkplaats in de Creatieve Coorperatie in Zwolle. Daar heb ik toegang tot vele machines die net even te groot zijn voor mijn zolderwerkplaatsje...:p bv een vandiktebank van 520mm breedte.... De houtwinkel hebben we nu weer gezellig aan huis. Dat gaf mij toch het meeste plezier en geeft mij straks ook de mogelijkheid om weer meer zelf in de werkplaats te staan. Afgelopen week zijn we op vakantie geweest en dan beginnen de ideeen vaak al snel te komen.... Naast allerlei projecten die ik wil gaan maken uit hout moet ook de werkplaats worden aangepakt.

Werkplaats
*verlichting bij de draaibank
*2e werkbank , nu kom ik ruimte tekort
*afzuiging van stofzuiger.....hier heeft festool zo'n mooie systeem voor....kan ik echter ook zelf wel eaa voor bedenken
*plek voor de fijnstoffilter

Houtwinkeltje
*plek voor fineer
*betere verlichting

Daarnaast heb ik allerlei nieuwe hebbe-dingetjes op de wensenlijst staan...pfff....deze lijst lijkt soms alleen maar te groeien.... Eerst de werkplaats maar eens op orde brengen want die is nu niet zo dat ik aan de slag kan...
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Ik ben al benieuwd naar het uitgebreide foto/film verslag van de bouw van de werkbank ;). Deze gaat vast héél knap worden.

Veel succes met alle aanpassingen en met Massave Hout 2.0 :D

Groeten, Reinoud
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
HO HO als er iemand is die om filmpies vraagd ben ik dat :p

Maar eeuh
*afzuiging van stofzuiger.....hier heeft festool zo'n mooie systeem voor....kan ik echter ook zelf wel eaa voor bedenken


Vertel is ?
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hahaha, bekend verhaal Rick. Ik ben ook mijn werkplaats aan het verplaatsen en inrichten, zelfde vragen en klussen. De werkbank ben ik nog niet uit, ik zie bij verschillende leveranciers erg mooie banken voor relatief weinig geld. De ellende is dat de bankschroeven die ik er op wil hebben los al enorm veel kosten, en bij een gekochte werkbank komen die mee.... Daarnaast heb ik eigenlijk te weinig tijd om een nieuwe bank zelf te bouwen. Ik ga daar de grote nadenk nog eens over doen.

Succes, jou kennende gaat het helemaal goedkomen!

Groet, Rob.
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
@rené: ;):p

@Heckemann: Wat bankschroeven betreft hou je best marktplaats in de gaten. Ik heb samen met mijn broer al 3 fraaie Paramo bankschroeven opgehaald in Nederland. Telkens slechts 30 euro, nieuw zijn dergelijke bankschroeven idd duur, en bovendien niet van vergelijkbare kwaliteit.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Werkbank bouwen ? Neehoor....er staat een mooie werkbank 2 meter verderop bij ons.....Deze komt weer terug mijn werkplaatsje in en voor Geertje bouwen we dan een nieuwe. Zij heeft toch andere eisen aan een werkbank dan ik.

Qua afzuiging : https://www.festool.nl/Products/Acc...d=496372&name=CT-afzuigarm-CT-ASA-CT-26-36-SB

Dit leek me erg makkelijk...

Vandaag niet erg opgeschoten....vanmorgen kwam er een bevriende gitaarbouwer langs....tja...en dan zit je maar zo 2 uurtjes over hout te ouwehoeren....straks naar t zwembad....nou ja.....dan morgen maar verder............

- - - Updated - - -

http://www.woodworking.nl/showthread.php?8759-Festool-Boom-arm-afzuigarm-DIY/page3&highlight=afzuigarm

Alles staat op ons forum !!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Joepie !!! De werkbank hebben we 1 kamer opgeschoven....Dat is stap 1 -> Vandaag gaat het onderstel voor de werkbank van Geertje naar de zolderwerkplaats...

Tevens straks wat van de kleine stationaire machines verhuizen en dan komt er wat ruimte....

20140713_094300.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Zie ik daar een pak met koeken staan?
Dat is wel erg uitnodigend!

Succes met je verbouwing en ik kom snel eens kijken.

Groeten, Raymond
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@sunrayes : Koeken zijn er altijd wel :) Je bent meer dan welkom!!

De veranderingen aan de werkplaats hebben even stil gestaan, komende week wil ik weer eaa gaan doen. Verlichting is 1 van de eerste dingen die ik echt aan moet gaan pakken....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.