Kolomboormachine

crb

Nieuw lid
22 jan 2013
15
0
Hallo.

Ik ben aan het kijken voor een kolomboormachine op 230 v

Wie kan mijn zeggen welk merk van deze 2

CONTIMAC OF CREUSEN

Ik ga er ongeveer tussen 500 a 800 euro voor uitgeven ??

Alvast bedankt

ron
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Veel problemen gehad met de contimac....
De boorkop liet elke keer los.
Totaal nieuwe machine gekregen het zelfde probleem.
Voor mij geen contimac meer.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Flott maar dan even een dikke beurs meenemen.:eek::eek: Staan trouwens een paar van die machines op marktplaats voor "weinig"

- - - Updated - - -

Veel problemen gehad met de contimac....
De boorkop liet elke keer los.
Totaal nieuwe machine gekregen het zelfde probleem.
Voor mij geen contimac meer.
Bep daar hebben veel meer mk aansluitingen last van. een simpel stukje krantenpapier ertussen en meestal is het probleem dan opgelost.
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
Beide merken zijn technisch evenwaardig, maar ik vind dat de afwerking bij Contimac de laatste tijd achteruit boert. Zelf heb ik een tijdje geleden een Optimum machine gekocht en die voldoet meer dan 100%:D
 
Laatst bewerkt:

SDC79

Actieve deelnemer
25 nov 2013
42
0
Overijse, BE
Heb zelf nu 2 jaar ofzo een Contimac.
Best wel tevreden van, rammelt op hoge toeren soms wel een beetje maar dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat hij los staat op de werkbank.
Verder doet hij het prima.
 

crb

Nieuw lid
22 jan 2013
15
0
Hallo.

Bedankt voor de info

Ja waarom deze 2 merken

ik hou niet zo van dingen die buiten europa komen

buiten europa vinden ze dat alles mooi moet zijn

en kwalitiet hoo maar als het maar 3 a 4 jaar meegaat.

ron
 

tuoh

Oud hout
Beide merken (Contimac en Creusen) zijn wel uit China afkomstig. Praktisch elk merk kolomboormachine komt van ginder tegenwoordig, enkel de toegepaste toleranties verschillen per merk. Dat ligt dan weer aan de eisen van de opdrachtgever.
Een "echte" Europese kolomboormachine ga je bijna niet meer vinden, Flott is bij mijn weten zowat de enige denk ik.
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Als het toch uit Azie komt, dan zijn de machines uit Taiwan over het algemeen een betere klasse dan die uit China. Ik kocht een paar jaar geleden in Bangkok een King kolomboor van Taiwanese herkomst. Is een prima machine; ze stonden zonder motor in de in de winkel en ze adviseerden er een Mitsubitsi elektromotor bij. Het geheel kostte omgerekend bijna 350 euro.

jaap
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Waarom dan geen Hammer? Is ook een europees merk:

z_ds80_n1_02_1100x1100.jpg

http://www.felder-gereedschap.be/8h...520-ds-80-1x2308zub-05520-50608zub-01420-08ps

Kost 330 euro excl. btw (400 euro incl.)

Of de zwaardere versie:673 euro excl. btw (814 euro incl.)

ligt mooi binnen uw budget
 
Laatst bewerkt:

crb

Nieuw lid
22 jan 2013
15
0
Ja dat wordt moeilijk .

Ik heb de optimum gezien de b26pro ?

De boor die ik gehad heb was 25 jaar hij zag er niet uit

maaaaar boren yes merk kon je niet meer zien

helaas niet meer te maken op op.

Maar iedergeval bedankt.

ron
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Contimac maakt zelf niets maar laat dat maken naar hun eisen door derden, en ik geloof dat ze enkel made in Europe verkopen.
De compressor van hun die ik onlangs kocht is in Italië gemaakt. Ik kreeg er 7% korting op en gratis levering vanuit het distributie centrum, zonder te vragen.

Ik heb een Quantum kolomboor en die is identiek aan Optimum, er staat op Germany, maar niet "made in" De Duitse industrie lobby doet er alles aan om de herkomst niet verplicht te markeren op machines in Europa omdat zij zelf de grootste partner zijn van China, en niet willen dat we opeens op de gereputeerde Duitse machines "made in China" hebben staan. Als er gewoon op staat Germany, dan is het 99% kans made in China.

Die van Hammer is ook door derden gemaakt, ik zou niet weten door wie of waar.
 

crb

Nieuw lid
22 jan 2013
15
0
Hallo.

Ik wil toch even laten weten dat ik de

Optimum b26pro 230v

ga kopen.

Bedankt voor reacties

ron
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.