Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

gevraagd dovetail jig

te koop gevraagd dovetail jig
    het liefst een waarmee je ongelijke grote zwaluwstaarten kan maken zoals met de leigh serie
    groeten Dirk-Jan

Re: gevraagd dovetail jig

Hoi ,
    een gebruikte Leigh D4 (R) of superjig vind je niet zo vaak in Nederland. Op de engelse Ebay en soms ook op de Duitse worden ze nog wel eens gebruikt aangeboden. Ook nieuw is de prijs in Engeland trouwens wat vriendelijker. Er is trouwens ook een truc om met bijv een Dewalt 6212 grotere zwaluwstaarten te maken, info hierover vind je in de Amerikaanse handleiding van de Dewalt of Porter Cable (= onderdeel Dewalt groep).

hoi demuis bedankt voor de info heb juist op ebay co uk geboden op een oude leigh super jig 80 euro
    ,zie wel wat er van komt
    groeten Dirk-Jan

er staat er een op marktplaats een leigh hij vraagd er 400 voor

Hallo,

Ik heb vandaag zo'n dewalt 6112 in de UK besteld (199 pond, inclusief verzendkosten).Ik weet alleen nog niet hoe zo'n ding werkt. ops: Standaard zit daar van alles bij, zodat je hem in ieder geval op Dewalt frezen kunt gebruiken. Weet iemand hoe dat werkt als je een Festool OF1010 wil gebruiken met dit systeem? Is dat gewoon een kwestie van een copieerring (weet iemand dan welke)? Lees ook iets over bush guides en zo.

Hoi Lowdown,
    ik heb ook een Dewalt 6212 zul je denk ik bedoelen. Dit is volgens mij een copy van de Porter Cable 4212. Bij de machine worden 2 kopierringen van 3/4" en volgens mij een 5/8", van het Porter Cable type (belangrijk voor universele freeszolen waarin je de kopieering of guide bush schroeft). Helaas heeft Festool voor de OF 1010 geen kopieerringen in inch maatvoering, dus moet je een oplossing zoeken:
    1 Koop een universele "base plate" die je onder je Festool schroeft waarin de kopieerringen passen
    2 bestel in Amerika of Engeland een kopieerring van Festool waarin je de kopieerringen van Dewalt kunt zetten
    3 maak zelf een kopieerring waarin je de Dewalt kopieerring kunt zetten
    4 koop een Dewalt bovenfrees want daarvoor krijg je 3 adapters voor in de zool te monteren

Bij optie 1 moet je goed opletten dat je een bodemplaat koopt voor imperial maatvoering, die Porter Cable style guide bushes accepteert. Milescraft heeft er 1, misschien Trend ook.
    Optie 2 verkopen ze, als ik de advertentie juist vertaal, bij axminster: http://www.axminster.co.uk/product.asp? ... =1&jump=44. Artikel 310023?? Je kunt deze ring evt ook bij Leigh duitsland (leigh.de) kopen. Ik zou wel goed navragen (en opmeten) wat de diameter moet zijn van het gat in de kopieerring.

Zelf heb ik een Dewalt DW618 bovenfrees gekocht en dat werkt prima. Ik heb al een paar keer halfverblinde zwaluwstaarten gemaakt en het werkt super. Even goed opletten met centreren van je werkstuk en de diepte afstellen. Daarna gaat het supersnel. Het mooiste resultaat krijg je, door de gemakkelijke afstelling, als je de breedte van de planken op hele inches laat uitkomen.

Dank voor het antwoord. Ik heb nog een probleem. Uit de UK krijg je in het pakket de versie in Inche. De freesjes die erbii zitten zijn ook 1/4 inch. Da's mooi balen. Ik had ook beter op moeten letten.

Een andere frees is geen optie. Ik heb veel festool spullen, dat is allemaal mooi op elkaar afgestemd (ik werk bijvoorbeeld veel met de linealen).

Ik zal i.d.d. moeten proberen zo'n bushing guide adaptor te kopen en een andere (8mm) zwaluwstaartfrees (stiftreesjes voor de tandverbindingen heb ik wel.)

Let er wel op dat de zwaluwstaartfreesjes dezelfde hoek hebben als die bij de jig geleverd zijn.
    Er zijn wel verloopbusjes te koop om frees schachten van verschillende diameters in een spantang te krijgen. Trend, Routerbits, Woodrat etc hebben ze wel. Gebruik ze zelf ook voor een 8mm schacht in een 1/2 inch spantang.

jaap

Als je de 1/4 inch freesjes erbij hebt is dat op zich geen probleem. Ook voor Festool kun je een verloopbus / spantang van 6,35mm krijgen.
    Ik heb eenzelfde Dewalt met frezen met 8mm schacht. Volgens mij zijn deze gewoon te bestellen in Nederland. Dewalt Nederland voert het product ook (http://www.dewalt.nl/attachments/produc ... no/DE6212/) dus zij kunnen je denk ik wel verder helpen. Frezen zijn denk ik goedkoper dan spantang Festool.
    Overigens volgens mij veranderd alleen de schacht van de frees, het zwaluwstaartprofiel an sich niet.

Ik heb inmiddels de Engelse webshop om hulp gevraagd en een mailtje naar DeWalt in Nederland gestuurd. Als een van hen bereid is de 1/4 inch freesjes om te ruilen voor de 8mm versie is dat deel opgelost. Dan nog proberen aan zo'n bushing guide adaptor te komen, zodat de bijbehorende kopieerringen passen. Wel een nadeel dat Festool niet de standaard aansluit. Ik vraag me overigens af of het inderdaad wat uitmaakt welke breedte en hoek de zwaluwstaartfrees heeft.

Wordt vervolgd...

Forum Rechten