een paar werkjes pruim atlas en valse christusdoorn

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
Ik heb al een tijdje niets van me laten horen, maar ik heb natuurlijk niet stil gezeten.
Dit is een van mijn laatste werkstukken, een vaas van pruimwortel hoogte 44cm afgelakt.

DSCN0588.jpg

grote Atlas ceder schaal 52cm afgewerkt met woodoc 5
dit was een 140 jaar oude atlas boom

DSCN0625.jpg

Vaasje van een valse christusdoorn afgelakt

DSCN0610.jpg

gr Mark
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Heel mooi Mark.
Mijn favoriet is de Pruimwortel, met welk gereedschap heb je hem uitgehold ik ben namelijk zoekende naar de beste methode voor het diep uitdraaien?
(er is zo veel op de markt).
 

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
hoi rein, binnenzijde van een vaas hol ik uit met een ringbeitel. Kleinwerk tot 200mm diep doe ik met een hamlet Big Brother ringbeitel 13mm. groot werk met een zelfgemaakte beitel daarop een ringbeitel 25mm.

gr mark
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik vind vooral die Atlas Ceder prachtig Mark, wat olie gebruik je voor de waslaag die je later aanbrengt ??.

Ik moest het even opzoeken wat een valse christusdoorn was, het word hier Honey Locust genoemd, Gleditsia Triacanthos bracht me gelijk op het spoor, Ik heb dat verschillende keren gedraaid en vind het echt mooi hout alhoewel erg hard waneer het droog is, en zo is dat vaasje met de natuurlijke rand eraan :cool:.

En die Pruim is echt mooi, dat is hout dat heel weinig voorkomt hier het weer is te hard aan dit hout, alhoewel Ik er en paar kleine dingen van gedraaid heb en het prachtig hout vind, allemaal mooi werk Mark.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.