Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

een paar werkjes pruim atlas en valse christusdoorn

Ik heb al een tijdje niets van me laten horen, maar ik heb natuurlijk niet stil gezeten.
    Dit is een van mijn laatste werkstukken, een vaas van pruimwortel hoogte 44cm afgelakt.

DSCN0588.jpg

grote Atlas ceder schaal 52cm afgewerkt met woodoc 5
    dit was een 140 jaar oude atlas boom

DSCN0625.jpg

Vaasje van een valse christusdoorn afgelakt

DSCN0610.jpg

gr Mark

Prachtige werkstukken, mijn compliment.
    Wat is woodoc, ik had nog al wat moeite met het afwerken van het harsrijke Atlas Ceder.
    Laatst gewijzigd door Nico Oosthoek; 03-07-14 om 21:16.

Grote klasse Mark. Met name de pruimenwortelvaas mag er zijn.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Hoi Nico

Woodoc werk perfect. Je brengt het aan na een aantal lagen olie. het is alleen lastig om er aan te komen.

http://www.woodoc.com/products

gr mark

Heel mooi Mark.
    Mijn favoriet is de Pruimwortel, met welk gereedschap heb je hem uitgehold ik ben namelijk zoekende naar de beste methode voor het diep uitdraaien?
    (er is zo veel op de markt).

Athanor
    Guest
    Prachtig werk Mark!! Complimenten!

Fons

hoi rein, binnenzijde van een vaas hol ik uit met een ringbeitel. Kleinwerk tot 200mm diep doe ik met een hamlet Big Brother ringbeitel 13mm. groot werk met een zelfgemaakte beitel daarop een ringbeitel 25mm.

gr mark

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ik vind vooral die Atlas Ceder prachtig Mark, wat olie gebruik je voor de waslaag die je later aanbrengt ??.

Ik moest het even opzoeken wat een valse christusdoorn was, het word hier Honey Locust genoemd, Gleditsia Triacanthos bracht me gelijk op het spoor, Ik heb dat verschillende keren gedraaid en vind het echt mooi hout alhoewel erg hard waneer het droog is, en zo is dat vaasje met de natuurlijke rand eraan .

En die Pruim is echt mooi, dat is hout dat heel weinig voorkomt hier het weer is te hard aan dit hout, alhoewel Ik er en paar kleine dingen van gedraaid heb en het prachtig hout vind, allemaal mooi werk Mark.

Forum Rechten