scheepskist met zwaluwstaarten van notenhout

WillemLimmen

Actieve deelnemer
21 feb 2013
141
1
Je kunt Saicos premium hartwachsol proberen. Kleur 3333. Ik heb hier twee laagjes van op een eiken trap zitten. Eiken verkleurd nauwelijks,is mat en goed slijtvast.

Mo
 

SanderW

Actieve deelnemer
24 feb 2013
48
0
Wassenaar
Vandaag de plint gemaakt en erop gezet, ik begin hem mooier te vinden dan hij in gedachte was :)

116rgc7.jpg


29p3cqw.jpg
 

SanderW

Actieve deelnemer
24 feb 2013
48
0
Wassenaar
Nou houtaapje, ik ben nog even bezig geweest. Beetje geschuurd en gelakt vandaag.
malletje gemaakt voor de draagsteunen in de deksel waar straks het kussen op komt te liggen.

de materialen voor het kussen zijn ook binnen, komende week het frame maken om de elastieken op te spannen en vervolgens te vullen en stofferen.
 

SanderW

Actieve deelnemer
24 feb 2013
48
0
Wassenaar
Een tijdje druk met school bezig geweest, had ik eindelijk de tijd om weer te beginnen, ben ik gevallen op het werk.
nu zit ik weer met een schouder die uit kom is geweest (net als precies een jaar geleden) voorlopig dus vast in een mitella en beginnen met revalideren.

de kist staat inmiddels in de blanke lak en de scharnieren zitten er op gemonteerd, de foto's volgen binnenkort. :)
 

SanderW

Actieve deelnemer
24 feb 2013
48
0
Wassenaar
Dit lange weekend eindelijk de tijd genomen om de kist af te ronden :)

"Het stofferen heb ik maar overgeslagen hij heeft een nieuw doel ivm de koop van een huis (in afwachting van de goedkeuring van de hypotheek)
k3qbko.jpg


34i5zzq.jpg


29gcxgp.jpg


2hi1nxx.jpg
 
Laatst bewerkt:

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Doelde eigenlijk op het binnenwerk maar het is een scheeps kist en geen gereedschapskist daar dacht ik eigenlijk het eerst aan .
Geloof dat je wel tevreden mee bent toch , het is een mooie kist geworden !

Durf het bijna niet te vragen maar maar vertel is wat nu ... kissie II of gaat het wat anders worden ?
 

SanderW

Actieve deelnemer
24 feb 2013
48
0
Wassenaar
@ Rendew, binnenwerk is weinig bijzonders, gewoon een ruw houten bak. Kissie 2 is idd de volgende op de planning (eindelijk :))

@ Wim, bedankt :)
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Dat is een leuk project geworden! De deksel moet je van houden, maar dat doet absoluut niet af aan het resultaat. Toppie!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.