Worldcup

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Een van mijn laatste werkstukken was de Antiek Eiken bokaal.
Het werkstuk dat je hier ziet is een bokaal die ik al een half jaar geleden maakte uit hetzelfde stuk hout.
Met het voetbalgebeuren in Brazilie in het vooruizicht liep ik al een tijdje rond om er een worldcup van te maken dus vorige week een filmpje gekeken van Martin Adomat over hoe ik handmatig een bal moest draaien.
Ik had steeds het idee om hiervoor Olijfhout te gebruiken, maar het olijfhout wat ik wel heb liggen was er nog te nat voor.
Dan maar met Berkenhout aan het werk.
Ondanks dat ik uit mijn blok hout maar 13,5cm diameter kon draaien (dit had ik liever 16cm willen hebben) is mijn eerste handgedraaide bal niet slecht gelukt.

P5170009.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooi werk Rien, maar er zouden minstens een paar grote schuren in die bal moeten zitten ;), had je niet een stuk van die staander over om een planeet van te draaien, dat zou goed samen gaan en minstens even moeilijk als de berken bal :rolleyes:.


Og just pulling your leg Rien, neat work :cool:
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Mooi !! Da's een mooie ronde bal. Heb je het linkje misschien naar de video op youtube ?

Een kleine kritische noot : Persoonlijk had ik graag een iets andere verhouding tussen hand en bal gezien. De bal oogt wat klein in verhouding met de "grote" handen. Echter is dit een kwestie van smaak. Qua uitvoering kijk ik hier met bewondering na.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Mooi !! Da's een mooie ronde bal. Heb je het linkje misschien naar de video op youtube ?

Een kleine kritische noot : Persoonlijk had ik graag een iets andere verhouding tussen hand en bal gezien. De bal oogt wat klein in verhouding met de "grote" handen. Echter is dit een kwestie van smaak. Qua uitvoering kijk ik hier met bewondering na.

Ik ben het helemaal met je eens dat de bal te klein is (Ik heb dit in mijn verhaaltje ook uitgelegd).
De video is van Martin Adomat en staat op "Holzwerken tv- Drechseln sie die perfekte kugel".
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.